"لاوی" هواپیمای جدید اسرائیل برای مقابله با ایران
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 181
نویسنده : علی همایون . احمد رضا همایون

"لاوی" هواپیمای جدید اسرائیل برای مقابله با ایران

موشک ایران,جنگنده ایرانی

"لاوی" هواپیمای جدید اسرائیل برای مقابله با ایران 

 

 

به گزارش میلیتاری نیوز به نقل از تابناک رژیم صهیونیستی به منظور مقابله با تهدید ایران، حزب‌الله و سوریه اقدام به آموزش خلبانان خود با هواپیمای جدیدی با نام "لاوی" کرد. 

ده‌ها دانشجوی نیروی هوایی رژیم صهیونیستی امروز در پایگاه نیروی هوایی هاتزریم درجشن فارغ‌التحصیلی خود شرکت خواهند کرد. البته این خلبانان جدید متفاوت هستند زیرا اولین خلبانانی هستند که دوره آموزشی با جت آموزشی M-346 Master را پشت سر گذاشته‌اند. این جت آموزشی در ارتش رژیم صهیونیستی لاوی نام گرفته که در زبان عبری به معنی شیر است.

 

پس از ساخت جنگنده‌های نشر (کپی میراژ 3‌) و کفیر (مونتاژ مجدد میراژ 5)‌،‌ اسرائیل تجربه زیادی در زمینه ساخت و بروزرسانی هواپیماها خصوصا جنگنده‌های میراژ و F-4 بدست آورده بود. در اواسط دهه 1970، اسرائیل قراردادی را مبنی بر همکاری در ساخت F-16 با آمریکا به امضا رسانید. اما به دلیل رقابت میان شرکتهای آمریکایی برای کسب این مقام، قرارداد مذکور لغو شد. 

 

 

جنگنده ی لاوی


با توجه به تجارب حاصله اسرائیل تصمیم گرفت اقدام به ساخت جنگنده مدرنی بنماید که دارای قابلیت حمله با استفاده از تجهیزات و سلاح‌های پیشرفته باشد. این کار به IAI واگذار گردید و پروژه تعریف شده لاوی نام گرفت.


هواپیمای ساخته شده به تمامی اهداف تکنیکی و عملیاتی خود رسید و اولین پرواز خود را در دسامبر 1986 انجام داد. 

 

این هواپیما که توسط شرکت ایتالیایی آلنیا آئرماچی ساخته شده است از ماه ژانویه وارد ارتشرژیم صهیونیستی شده و برنامه‌های آموزشی پرواز با هواپیماهای جنگی را تغییر داده است.
 
یکی از مقامات ارشد پایگاه هاتزریم در باره این هواپیما گفت: این هواپیما مسلما باعث بهبود توانایی خلبان برای مقابله با چنین تهدیداتی خواهد شد. ما قادر به آموزش آنها در هوا به شیوه‌ای واقعی هستیم. این چیزی است که قادر به انجام آن با هواپیماهای Skyhawk  یا F16 A نیستیم.

 






مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: