"گنبد آهنین " یا "گنبد پنبه‌ای"
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
"گنبد آهنین " یا "گنبد پنبه‌ای"
نوشته شده در شنبه 17 مرداد 1394
بازدید : 647
نویسنده : علی همایون . احمد رضا همایون
عملکرد سامانه "گنبد آهنین (Iron Dome)" در دفع حملات موشکی حماس نشان داد نام شایسته برای سامانه دفاع موشکی اسرائیل "گنبد پنبه‌ای (Cotton Dome)" است.
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رژیم صهیونیستی در جنگ غزه جنایات بسیاری را مرتکب شد و باعث تأسف است که دفاع مشروع "حماس" و "جهاد اسلامی" تروریسم تلقی می‌شد و دفاع موشکی مشروع مقاومت فلسطین که مسکنی بر آلام مردم مظلوم این خطه بود برخی آن را صحیح نمی‌دانستند.


البته صهیونیست‌ها درباره حملات موشکی حماس اعتقاداتی داشتند که تأمل برانگیز به نظر می‌رسد و آن حضور سامانه‌های موشکی "گنبد آهنین (Iron Dome) در سرزمین‌های اشغالی و دفع حملات موشکی مقاومت فلسطین است.









**"گنبد آهنین" چگونه تشکیل شد؟


رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه جولای آگوست 2006 بیش از 4 هزار موشک از حزب‌الله لبنان دریافت کرد که این موشک‌ها به شهرک‌های صهیونیست‌نشین استان "ناحیه شمالی" از جمله: شهرک‌های "صفد"، "نهاریا"،"طبریا"، "کرمئیل"، "کریات شمونه"، "العفوله"، "مرون" و "حیفا"و ... اصابت کرد.


در این حملات موشکی ده‌ها صهیونیست کشته و زخمی شدند و پس از آن فرماندهان ارشد ارتش اسرائیل تصمیم گرفتند تا سامانه موشکی "گنبدآهنین" را احداث کنند که این سامانه در داشتن یک پکیج سه مرحله‌ای اعم از واحد راداری، واحد مدیریت و کنترل و واحد شلیک موشک ابتدا در صورت شلیک یک موشک آن را ردیابی و سپس به واحد مدیریت و فرماندهی اطلاع می‌دهد و پس از آن مقدمات برخورد با موشک فراهم شده و با شلیک موشک‌های کلاس "تامیر" آن را منهدم می‌کند.














**تبلیغات گسترده صهیونیست‌ها درباره سامانه گنبدآهنین

صهیونیست‌ها معتقدند این سامانه توان موشکی حماس را از بین برد که البته یک دروغ بزرگ و گزافه گویی است.


البته علت این دروغ بزرگ این است که صهیونیست‌ها کشته‌ها و تلفات بسیاری را در جنگ جولای سال گذشته "غزه" داشتند و حمله به شهرک‌های صهیونیست نشین "ناحیه شمالی" و "ناحیه جنوبی" و لغو پروازهای فرودگاه "بن گوریون" و "حیفا" همه گویای دروغ‌گویی مسئولین صهیونیست است.





در این جنگ حماس بیش از 4 هزار راکت و موشک به شهرک‌های صهیونیست‌نشین از جمله "ناحل عوز"، "بئرالسبع"، "نتیفوت"، "دیمونا"، "اشدود"، "اشکلون"، " تل‌آویو"، "حیفا"، "سدیروت" و "عسقلان" و ... شلیک کرد که نتیجه آن کشته و زخمی شدن قریب به 700 شهرک‌نشین و سرباز صهیونیست در این حملات بود که البته این آمارها در حوزه رسمی است در صورتی که آمارهای غیررسمی یقینا اعداد بزرگتری را از تلفات اسرائیل نشان می‌دهد.






سوال اینجاست صهیونیست‌ها که مدعی شدند بیش از 90 درصد توان موشکی حماس را در شلیک موشک به سرزمین‌های اشغالی مهار کردند، پس چرا تلفاتی معادل 700 کشته و زخمی داشته‌اند؟


**چند درصد موشک‌های حماس مهار شد؟

نکته دوم این است که حماس و جهاد اسلامی در طول جنگ سال 2014 بیش از 4 هزار موشک شلیک کردند که 90 درصد این موشک‌ها براساس ادعای اسرائیل عددی معادل 3800 موشک می‌گردد و سوال اینجاست که  آیا تنها 200 موشک به سرزمین‌های اشغالی اصابت کرده است و موفقیت سامانه "گنبد آهنین" قابل تامل به نظر می‌رسد.








**شلیک موفق حماس چند فروند موشک بود؟

البته ارقام مختلفی از تعداد شلیک‌های موفق مقاومت فلسطین در جنگ "غزه" از سوی منابع مختلف مطرح می‌شود که محدوده این اعداد بین 10 تا 60 درصد بوده که عددی بین 200 تا بیش از 2500  شلیک موفق ازسوی حماس است که حتی اگر عدد 200 فروند موشک صحیح باشد که اینگونه نیست؛ شکست سامانه "گنبد آهنین" بسیار محرز است.



با این تفاسیر  با توجه به عملکرد ضعیف سامانه "گنبد آهنین" و شلیک ده‌ها موشک به شهرک‌های صهیونیست‌نشین و ضعف این سامانه در دفع حملات موشکی باید نام این سامانه را "گنبد پنبه‌ای" نامید؛  زیرا نامگذاری "گنبد آهنین" با توجه به آمارها کمی غیرواقعی به نظر می‌رسد.




:: برچسب‌ها: دفاعی ، امنیتی ، باشگاه ، خبرنگاران ، سامانه گنبد آهنین ، گنبد پنبه ای ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: