پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 195
نویسنده : علی همایون . احمد رضا همایون

 

اسرائیل:اگر توافق صورت بگیرد به ایران حمله می کنیم

موشک ایران,جنگنده ایرانی

 

اسرائیل:اگر توافق صورت بگیرد به ایران حمله می کنیم

بر اساس اخبار منتشر شده، فرمانده کل نیروهای نظامی رژیم اسرائیل به تازگی معاون خود، یعنی ژنرال گولان را به سرپرستی تیم ویژه ای منصوب کرده ‌تا حمله به تأسیسات اتمی ایران در صورت انجام توافق هسته ای را امکان بررسی کنند. مأموریت این تیم بررسی کند چه راه های قابل دسترسی برای اسرائیل جهت حمله به ایران وجود دارد.

آیا پدافند هوایی ایران قدرت مبارزه با این حمله را دارد چون اسرائیل از میزان دقت و کیفیت و عملکرد سیستم پدافند هوایی ایران اطلاع درستی ندارد.

برخی کارشناسان اعتقاد دارند که مقامات رژیم اسرائیل به این نکته اعتراف کرده اند که توافق هسته ای با ایران قواعد بازی در منطقه را به هم خواهد زد به همین خاطر آنان باید از طریق یک حمله نظامی به ایران، از به هم خوردن تعادل بازی در منطقه جلوگیری کنند. 


البته این اولین بار نیست که اسرائیل ایران را تهدید به حمله نظامی می کند و سنگ بزرگ نشانه ی نزدن است.


منابع اگاه همچنین اعلام کردند، نماینده‌های کنست رژیم اسرائیل هم بودجه کافی برای یک گزینه نظامیقدرتمند علیه ایران را هم در نظر گرفته اند. مانور غیر عادی و غیر معمول نیروهوایی رژیم اسرائیل که به صورت مشترک با نیروی هوایی یونان انجام شد و در آن از هواپیماهای نظامی «‌اف 16 آی» استفاده شد، نیز از دیگر نشانه‌هایی است کهکارشناسان آن را دلیلی بر آمادگی رژیم اسرائیل برای حمله به ایران می‌دانند. 

با ‌وجود این، اسرائیل هنوز بمبی ‌ندارد که بتواند پایگاه های اتمی ایران را در دل کوه‌های نزدیک به قم منهدم کند.

وحتی اگر هم داشته باشد کار به این راحتی ها نیست 


علاوه بر این‌ محدودیت و همچنین توانایی بالای نظامی ایران در مقابله به مثل، هرچند امکان حمله نظامی رژیم اسرائیل به ایران را کم کرده است،اما ‌کارشناسان مسائل نظامی اعتقاد دارند، این امکان هنوز به صفر نرسیده و تحرکات اخیر این رژیم، نشان می‌دهد ‌هنوز حدود 30 درصد امکان حمله نظامی رژیم اسرائیل به تأسیسات هسته ای ایران پس از توافق جامع هسته ای وجود دارد.

درکل اسرائیل بدون کمک آمریکا نمیتواند این کار ر انجام دهد و آمریکا میتواند با در اختیار قرار دادن بمب‌های چند تنی سنگرشکن خود که به تازگی از آنان رونمایی کرده به اسرائیل  ‌غیر مستقیم در این اقدام کمک کند.




بازدید : 179
نویسنده : علی همایون . احمد رضا همایون

اجرای آموزش های پروازی در سطوح مختلف برای تربیت هر چه کاملتر خلبانان هوپیماهای جنگی بسیار اهمیت دارد و از این رو وجود هواپیمای آموزشی پیشرفته در ناوگان یک نیروی هوایی از اهمیت بالایی برخوردار است. در ایران و با توجه به شرایط موجود، جت آموزشی «شفق» برای رفع نیاز به چنین هواپیمایی طراحی شد. این پروژه از سال 1377 توسط مجموعه هایی از وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح آغاز شد و در آن زمان برنامه ای 5 ساله برای رسیدن به نمونه پروازی مد نظر بوده است.

 

 

                                                                  جنگنده شفـق

 

 

اما مدتها بود هیچ خبری از سوی مسئولان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در خصوص تولید این جنگنده اعلام نمی شد( به علت عدم همکاری طرف روسی پروژه شفق نیمه تمام باقی ماند " نگارنده " ) تا اینکه سردار وحیدی این طلسم را شکست و در گفتگوی اختصاصی که با سایت خبری مشرق  داشت، به بیان مواردی مهم درباره این جنگنده ایرانی پرداخت. وی در این گفتگو با رد موضوع توقف ساخت این جنگنده در کشور گفت: طراحی به‌روز و ساخت این جنگنده ایرانی همچنان در دستور کار قرار دارد و برنامه ریزی و تلاش برای تولید آن همچنان ادامه خواهد داشت. اما در حاشیه برگزاری نمایشگاه هوایی کیش، سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح اقدام به معرفی یک جنگنده چند منظوره به نام "برهان" کرده است که شباهت زیادی به هواپیمای شفق دارد و به نظر می رسد ادامه ساخت آن جنگنده باشد.

 



 

           تصویر منتشر شده از جنگنده برهان با ابعادی کوچکتر از شفق و تنها یک سکان عمودی قائم

 

 

تست جنگنده "برهان" در تونل باد ملی

 

نوبری قائم مقام بخش تجاری و صادرات پژوهشکده سازمان صنایع هوایی  در خصوص این جنگنده  اظهار داشت: جنگنده برهان همان پروژه شفق است که در حدود 9 سال پیش به صورت مشترک بین ایران و روسیه انجام و طراحی این جنگنده نیز انجام شد که این هواپیما در آن زمان رقیب یاک 130 به حساب می آمد.به گفته وی، این جنگنده تا مرحله "Detail Design" هم پیش رفت اما مرحله ساخت باقی ماند و در حال حاضر در صورتی که سرمایه گذاری، مخصوصا سرمایه گذار خارجی وجود داشته باشد این طرح به صورت مشترک قابل اجرا می باشد.






       تصاویری از یاک 130 که میتوان از آن به عنوان طرح الهام بخش شفق و برهان نام برد

این مقام مسئول در سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه «ماک آپ یک به یک» این هواپیما نیز تولید شده است، افزود: ما آمادگی داریم که این محصول را به نتیجه برسانیم و حتی بهینه سازی هایی هم بر روی آن انجام شده است. به عنوان مثال برای آن از یک سکان عمودی استفاده شده است و حتی در تونل باد ملی نیز تست شده است . بر اساس اطلاعات مندرج در این نمایشگاه، جنگنده برهان یک هواپیمای رزمی ساب سونیک ( پایین تر از سرعت صوت ) تک موتوره است که توان سامانه پیشرانه آن  15 KN و سرعت آن  0/65ماخ  بوده و برد نهایی این جنگنده نیز 1800 کیلومتر اعلام شده است. وزن خالی این جنگنده 2800 کیلوگرم بوده و توان حمل1200 کیلوگرم محموله را نیز دارد. "برهانتوان مانور منفی 3 تا مثبت 8 جی را دارا می باشد.با توجه به اینکه تمامی اجزا و پیش نیازهای ساخت این جنگنده در داخل کشور انجام شده و حتی به مرحله تست تونل باد نیز رسیده است، باید منتظر ماند و دید، با توجه بیشتر مسئولان کشورمان، چه زمانی این جنگنده جدید راهی آسمانهای ایران خواهد شد.

 




بازدید : 199
نویسنده : علی همایون . احمد رضا همایون

 

 

 

یک پایگاه خبری-تحلیلی صهیونیستی مدعی شد که روسیه در قرار نظامی جدید با ایران سامانه ضد موشکی اس-400 را در اختیار ایران قرار می‌دهد و همچنین به مصر، سوریه و حزب الله نیز اس-300 می‌دهد. پایگاه خبری-تحلیلی دبکافایل (لینک خبر) مدعی شد که روسیه در قرار نظامی جدید با ایران سامانه ضد موشکی اس-400 را در اختیار ایران قرار می‌دهد.

 

 

دبکا فایل با اشاره به اینکه مشکلات مالی در روسیه مسکو را برای انتخاب مشتری‌های جدید سامانه موشکی اس-300 و سامانه به مراتب پیشرفته‌تر اس-400 محدود کرده تاکید کرد که روس‌ها آماده‌اند تا اس- 300 را این بار نه به ایران بلکه حتی به مصر، سوریه و حتی حزب الله نیز بفروشند.

 

 

 

 

این پایگاه خبری نزدیک به نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی در ادامه گزارش خود با اشاره به توافق اخیر میان وزرای دفاع ایران و روسیه در تهران تاکید کرد که دو طرف اعلام کردند که مسئله اس-300 حل شده است.بنابراین گزارش، ایران و روسیه از سال   2007 درباره موشک‌های اس-300 که یک سامانه پیشرفته ضد هوایی بود زمانی اختلاف کردند که مسکو با وجود دریافت 800 میلیون دلار پول از ایران حاضر به تحویل سامانه اس-300 به ایران تحت فشار آمریکا و اسرائیل نشد.

 

 

 

 

ارتشبد سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه پس از ورود به تهران مورد استقبال سردار حسین دهقان وزیر دفاع کشورمان قرار گرفت و پس از ادای احترام به شهدای گمنام باهم توافقنامه همکاری امضا کردند.

 

 

تحلیلگران آگاه در این باره به دبکا گفته‌اند برخورداری ایران از سامانه اس-400 موضع مذاکره کنندگان ایرانی درمذاکرات با 6 قدرت جهانی را تقویت می‌کند. دبکا در ادامه می‌افزاید: امروز ایران و روسیه تحت تحریم‌های غرب ، تمایل مشترک برای کمک به یکدیگر در جهت ممانعت از دخالت نظامی آمریکا در خاورمیانه دارند.باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا درحال هدایت اروپا برای عدم خریداری تسلیحات از روسیه برای تنبیه ولادیمیر پوتین بخاطر اقداماتش در اوکراین و کریمه است.

 

 

این پایگاه خبری در ادامه با اشاره به مشکلات ناشی از تحریم‌ها برای روسیه تاکید می‌کند که مصر هم با استفاده از کمک‌های مالی عربستان سعودی قراردادی 3.5 میلیارد دلاری تسلیحاتی با روسیه به امضا رسانده است و این درحالی است که بازار تسلیحات مصر به صنایع نظامی آمریکا نزدیک است.

با این حال به نظر میرسد این اخبار منتشر شده از جانب اسراییلی ها بیشتر جلوه تبلیغاتی داشته باشد و بیشتر تمرکز دو طرف ایرانی و روس بر روی تحویل سامانه دفاع هوایی اس-300 به ایران طبق قراردادهای قبلی باشد

 

 




بازدید : 267
نویسنده : علی همایون . احمد رضا همایون

آزمایشات جدید بر جادوی نسل پنجم روسیه یعنی جنگنده پاکفا - su T50، آغاز شد. این جنگنده محصول کارخانه هواپیماسازی "سوخو" بوده و اولین پرواز آزمایشی خود را در سال 2010 میلادی انجام داده است. در حال حاضر، آزمایشات مختلفی بر روی 4 فروند از جنگنده­ های نسل پنجم روسیه آغاز شده است. بهار امسال، آزمایشات نهایی دولتی بر روی این جنگنده ها صورت خواهد گرفت که دربرگیرنده ی انواع تست های مانوری ، توسط خلبانان ورزیده ی مرکز خلبانی چکالوا خواهد بود. یکی از خلبانان این مرکز هوایی در تاریخ 25 آوریل سال جاری میلادی به مدت بیش از2 ساعت، جنگنده پاکفا T-50 را در آسمان به پرواز درآورد. بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، پنجمین جنگده ی پاکفا نیز در آینده ای نزدیک به این جمع خواهد پیوست که پس از آن، تمامی این جنگده ها در امتداد روخانه ی ولگا و از مرکز هوایی تست جنگنده های روسیه به پرواز درخواهند آمد.

 

 

 

 

 

اقدامات صورت گرفته

4 جنگنده­ ی پاکفا تاکنون بیش از 200 پرواز آزمایشی داشته اند و بر اساس اطلاعاتی که از این پروازها بدست آمده است، موتور و توربین های این جنگنده ها دستخوش تغییرات اساسی قرار گرفته شده اند. همچنین لازم به ذکر است تمامی این 5 جنگنده ،به مجهزترین سامانه ی الکترونیکی داخل کابین مجهز شده اند.

 

 

                                 ولادیمیر پوتین در حال بازدید از su T50

 

 

 

اقداماتی که باید صورت بگیرد

برای به تحقق نشاندن اهداف نهایی پروژه ی جنگنده های نسل پنجم روسیه، لازم است که حجم تولیدات این جنگده ها افزایش یابد. بر اساس آمار، 8 فروند جنگنده دیگر نیز برای انجام آزمایشات در فصل تابستان در حال ساخت و تولید هستند. این جنگنده ها قادر خواهند بود سالانه صدها پرواز مختلف را در شرایط گوناگون انجام دهند. در کل آنچه که نیروی هوایی روسیه را راضی خواهد نمود، 2000 پرواز آزمایشی موفقیت آمیزدر شرایط مختلف می باشد. بدین ترتیب، اولین مرحله از آزمایشات دولتی بر روی جنگنده های نسل پنجم روسیه، تا اواخر سال 2015 میلادی به اتمام خواهد رسید. به موازات این پروژه، خلبانان روسیه به جدیدترین دستگاه های شبیه سازی پرواز نیز مجهز خواهند شد. این دستگاه ها در پایگاه نظامی-هوایی شهر لیپتسک روسیه مستقر شده و چند جنگنده ی پاکفا نیز تا سالهای 2015 الی 2016 به خدمت این پایگاه نظامی گرفته خواهد شد.

 

 

  

                     مقایسه ظاهری دو جنگنده نسل پنجم روسیه و ایالات متحده

 

 

 

به نقل از رسانه ی صدای روسیه در حال­ حاضر برنامه های دولت برای مجهزسازی ناوگان خود به جنگنده های نسل پنجم به سرعت در حال اوج گرفتن بوده و اولین اسکادران تخصصی جنگنده های پاکفا نیز تا اواخر دهه ی جاری میلادی به وضعیت کامل مانوری-عملیاتی دست خواهند یافت. اکنون پروژه تعمیرات و نگهداری این جنگده ها در آشیانه های پرواز جنگنده های ساخت شوروی سابق یعنی سوخو-30 و سوخو-35 انجام می گیرد.

 

 

 

 

 

بر اساس برنامه های دولت برای صادرات این جنگنده، تا اواخر دهه ی جاری میلادی، مدل مشابه جنگنده ی پاکفا و جنگنده  FGFA  نیز برای ارتش هند ( هند در حال حاضر تنها سرمایه گذار خارجی در پروژه پاکفا میباشد ) نیز به طراحی و تولید خواهد رسید. با این تفاسیر، صادرات این جنگنده ی نسل پنجم تنها به کشور هند تمام نشده و بسیاری از کشورهای دنیا نیز آمادگی خود را برای خرید آن اعلام کرده اند.

از برنامه های مهم و حائز اهمیت روسیه در حال حاضر می توان به پروژه ساخت تجهیزات نظامی فوق پیشرفته و همچنین ساخت آشیانه ای مخصوص برای سرویس دهی، تعمیرات و نگهداری جنگده های نسل پنجم روسیه اشاره نمود. به تحقق نشاندن این پروژه های سنگین، کمک شایانی به افزایش تولیدات این جنگده در آینده ای نزدیک خواهد نمود.

 

 

 




ثریا:دیدبانی برای پیشرفت ایران
نوشته شده در سه شنبه 13 مرداد 1394
بازدید : 217
نویسنده : علی همایون . احمد رضا همایون

این گروه با توجه به رسالت خود در تعمیق شناخت و اعتقاد مخاطبان به ارزشها و بنیان های فکری انقلاب اسلامی و حکومت دینی برنامه هایی اعم ازسریال، مستند و ترکیبی تهیه می کنند؛ تلاش می کنند در این برنامه ها به گونه ای عمل کنند که بر تقویت و ارتقای باور عمومی نسبت به اصالت و پایگاه مردمی نظام جمهوری اسلامی بیافزایند.تعمیق و تحکیم روحیه انقلابی و استکبار ستیزی در مردم بویژه در جوانان، ترسیم وحدت و یکپارچگی ملت و نظام و معرفی رهاوردهای اتحاد و همبستگی ملی پس از پیروزی انقلاب اسلامی از دیگر اصولی است که در برنامه های گروه های حماسه و دفاع به آنها توجه خاصی می شود.از دیگر ویژگی هایی که برنامه های تولیدی این گروه دارد عبارتند از: بسترسازی فرهنگی برای تحیکم اقتدار و امنیت کشور با تقویت حضور و مشارکت مردم در حمایت از انقلاب اسلامی ، تبیین و تشریح نقش راهبردی و محوری رهبری دینی در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی، اطلاع رسانی از فعالیت ها و خدمت رسانی های نهاد های حکومتی پس از پیروزی انقلاب اسلامی ، معرفی و تبیین نقش و تاثیر اقشار مختلف جامعه مانند جوانان ، زنان، طلاب، دانش آموزان، دانشگاهیان ، فرهیختگان، اصناف و بازاریان و ... در پیروزی انقلاب اسلامی 
این مستندهرچهارشنبه پخش خواهد شد
 




موشک‌های ایران رعب آور و بازدارنده‌اند
نوشته شده در سه شنبه 13 مرداد 1394
بازدید : 181
نویسنده : علی همایون . احمد رضا همایون

 

اندیشکده آمریکایی «مرکز راهبردی و مطالعات بین‌الملل» در گزارشی در خصوص «توان موشکی ایران» خاطر نشان ساخت حتی با توافق هسته‌ای بین ایران و قدرت‌های جهانی، قدرت موشکی بالستیکی ایران از بین نخواهد رفت. 

در این گزارش همچنین عنوان شده که توانایی‌های آینده موشکی ایران تهدیدی واقعی است و ایران به زودی نواقص موجود درباره سامانه‌های هدایت کنترل و تعیین مسیر دقیق اصابت موشک را رفع خواهد کرد. در این گزارش به تنوع موشکی فعلی ایران از جمله شهاب 1 با برد 300 تا 315 کیلومتر با سوخت جامد،شهاب 2 با برد 370 تا 700 کیلومتر با سوخت مایع و شهاب 3 با برد 300 تا 1300 کیلومتر با سوخت مایع، قدر با برد 1100 تا 2500 کیلومتر با سوخت جامد و نیز موشک سجیل 2 با برد 300 کیلومتر با سوخت جامد ، موشک فاتح 110 با برد 200 تا 400 کیلومتر با سوخت جامد و نیز موشک‌های زلزال 1،2،3 با بردهای 125، 200 و نیز 150 تا 400 کیلومتر با سوخت جامد اشاره شده است. 




اسراییل فقط می‌تواندچشم ایران راکبودکند
نوشته شده در سه شنبه 13 مرداد 1394
بازدید : 183
نویسنده : علی همایون . احمد رضا همایون

«لئون پانتا» وزیر دفاع سابق و رئیس اسبق آژانس مرکزی اطلاعات ایالت متحده آمریکا (CIA) از جمله دولتمردانی است که در مقاطعی حساس نقش اصلی را در دستگاه امنیتی دفاعی این کشور ایفا کرده است. 
وی از سال 2009 و به مدت 2 سال ریاست CIA و از بیست و دوم ژوئن سال 2011 وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا بوده است. 
از جمله سوابق دیگر وی می‌توان به فعالیت در گروه مطالعات عراق در کمیته دو حزبی کنگره آمریکا و همچنین فعالیت در «شورای ملی مشاوران مرکز سیاست امنیت ملی» و همچنین بورس نیویورک اشاره کرد.
در دوره‌ ریاست پانتا بر سازمان سیا، مسئله هسته‌ای ایران و تهدیدات پیاپی رژیم صهیونیستی در راستای حمله نظامی یکی از مهمترین مسائل امنیتی آمریکا بود. همچنین در مقطعی که او وزارت دفاع آمریکا را برعهده داشت ایالات متحده آمریکا از خاک عراق عقب نشست و به صورت رسمی به حضور اشغالگرانه خود در خاک این کشور پایان داد. 
وی پس از بازنشستگی از وزارت دفاع، کتابی را از خاطرات خود به نام «جنگ های ارزنده» منتشر کرد که در آن اوباما را به دلیل عدم موضعگیری‌ صحیح در قبال وقایع سوریه مورد انتقاد قرار داده است. 

*وقتی آمریکایی‌ها، اسراییلی‌ها از توهم خارج می‌کنند 

اخیرا پانتا مصاحبه‌ای را با «چارلی رز» خبرنگار شبکه تلویزیونی «بلومبرگ» در محل شورای روابط خارجی آمریکا انجام داده است که در آن بعضی مسائل مهم در قبال ایران در طول دوران مسئولیت خود را بیان کرده است. 
پانتا در قسمتی از مصاحبه خود در خصوص حمله احتمالی اسرائیل به ایران از تلاش جدی آمریکا برای منصرف کردن اسرائیل به حمله نظامی به ایران سخن گفته است.این بازه زمانی مرتبط با مفطعی است که ایهود باراک و بنیامین نتانیاهو تصمیم به حمله نظامی به ایران گرفته بودند اما دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی به خصوص موساد آنها را از این حمله منصرف کردند. 
به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها در ارائه تصویر صحیح از قدرت نظامی اسرائیل به آنان نقش مهمی را ایفا کرده‌ باشند.
بعدها رسانه‌های رژیم صهیونیستی بر این نکته تاکید کردند که این روند از سوی وزرای بعدی دفاع آمریکا نیز پیگیری شد و آنان بر ضرورت ناتوانی اسرائیل در این باره تاکید کردند. 

*اسراییل فقط می‌توانند چشم ایران را کبود کنند 

پانتا در مصاحبه خود در پاسخ به سوال چارلی رز در این باره که «اسرائیل چه روزی خواهد گفت که ما دیگر برای حمله نظامی به ایران نمی‌توانیم منتظر آمریکا باشیم» می‌گوید: وقتی من وزیر دفاع بودم، آنان به مرحله‌ای رسیدند که ما تصور کردیم حقیقتا احساس می‌کنند بسیار مهم است که بلافاصله به ایران و توانایی‌های هسته‌ای ایران حمله شود. 
به عقیده من آنان نگران آنچه ما آن را «مسیر سریع» می‌خوانیم، بوده‌اند مبنی بر اینکه اگر ایران تصمیم بگیرد سلاح هسته‌ای تولید کند، بتواند این کار را در مدت زمان کوتاه انجام دهد.
اسرائیل احساس می‌کرد که نمی‌خواهد به ایران اجازه دهد این توانایی و قابلیت را داشته باشد. 
ما در گفت‌وگوهای طولانی با آنان درگیر شدیم و اشاره کردیم که شما می‌توانید چشم آنها را کبود کنید اما قادر نخواهید بود چنانکه ما می‌توانیم تمام قابلیت‌های هسته‌ای آنان را نابود کنید
به نظر من اسرائیلی‌ها این مطلب را دریافتند و این تصمیم را گرفتند که فضا را به ما بدهند زیرا به این باور رسیده بودند که ما خودمان اگر متوجه شدیم ایران تصمیم گرفته است سلاح هسته‌ای تولید کند، این کار را خواهیم کرد.
 

*بسیار مشتاقم فرصتی برای صحبت با سردار سلیمانی داشته باشم 

پانتا در بخش دیگری از این مصاحبه در خصوص توافق با ایران می‌گوید که من دوست دارم امیدوار باشم و دعا کنم که توافقی صورت گیرد. 
وی در پاسخ به سوال دیگری درباره توافق احتمالی و فاصله آنها با یکدیگر می‌گوید من همواره درباره ایران و مقاصد آن در سراسر جهان نگرانی داشته‌ام زیرا صادقانه بگویم من نیروی قدس (سپاه پاسداران) را دیده‌ام که عملیات مخفی پلیسی آنان است. 
وزیر دفاع اسبق آمریکا درباره اینکه آیا شما دوست دارید با سردار سلیمانی گفت‌وگویی داشته باشید می‌گوید: 

من بسیار مشتاقم فرصتی برای صحبت با او داشته باشم.
 

 

*با مشتریان خطرناکی طرفیم 

پانتا در ادامه تصریح می‌کند: آنان مشتریان خطرناکی هستند که ما بخواهیم با آنها تعامل کنیم. 

به نظر من ما باید درک کنیم که هیچ راهی برای ما وجود ندارد که به آنان اجازه دهیم قابلیت هسته‌ای خود را توسعه دهند و یقینا نباید بگذاریم سلاح هسته‌ای تولید کنند.
 
جورج بوش طی فرمانی در سال 2006 فرمان از بین بردن افراد سپاه قدس را در عراق صادر کرد، اما هیچ گاه مدرکی از فعالیت های نیروی قدس ایران در عراق بدست نیاورد. 
با وجود ادعاهای فراوان آمریکایی ها در این باره، هیچ شخصیت ایرانی از سوی آنان در عراق دستگیر نشد و تنها دست آویزی برای شکست های آمریکا در برابر ملت عراق باقی ماند. 

*سئوالی که بی پاسخ می‌ماند 

در نهایت وزیر دفاع آمریکا در این مصاحبه، پاسخی به این سوال نمی‌دهد که توانایی‌های نظامی ایران تا چه اندازه اسرائیل را بعد از کبود کردن چشم آن مورد تهدید قرار می‌دهد؟ 

اما بدون تردید این نکته مسلم است که توانایی پاسخ متقابل ایران در مقابل اسرائیل است که آمریکایی‌ها را از حمله مستقیم به ایران بازداشته است.
 
نکته‌ای که پانتا به آن هیچگاه اشاره نکرد این است که حتی حمله نظامی آمریکا و صدمه جدی به توانمندی‌های هسته‌ای ایران، پایگاه‌های نظامی این کشور را با تهدید متقابل روبرو خواهد کرد؛ پایگاههایی که تعداد آنها در مناطق اطراف ایران کم نیست. 
این مساله (موشک‌باران پایگاههای آمریکا در منطقه) بارها در شبیه‌سازی‌های اندیشکده‌های معتبر آمریکایی تکرار شده است که در صورت حمله آمریکا به ایران خسارات آنان فرای حد تصور مقامات کاخ سفید خواهد بود.