پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 164
نویسنده : علی همایون . احمد رضا همایون
موشک ایران,جنگنده ایرانی

آمریکا برای انهدام سامانه "اس 300"  همزمان به 180 جنگنده نیاز دارد

 

به گزارش میلیتاری نیوز مجموعه «اس – 300» که یکی از پیشرفته ترین سیستم های دفاع ضد موشکی به شمار می رود، قادر است نه فقط هواپیماها، بلکه موشک های بالستیک را نیز منهدم کند. این مجموعه قادر است، همزمان شش هدف را با شعاع برد حداکثر تا 200 کیلومتری منهدم کند.

کارشناسان تردیدی در این ندارند که هواپیماهای جنگی امریکا قادراند در صورت لزوم، سیستم های دفاع ضد موشکی «اس – 300» را منهدم کنند، همان گونه که تردید ندارند امریکایی ها بدون دادن تلفات قادر به انجام این کار نخواهند بود و این تلفات نیز بسیار محسوس خواهند بود.

کنستانتین سیوکوف، معاون اول مدیر آکادمی مسائل ژئو سیاسی، به نشریه «وزگلیاد» گفت: «برای حل و فصل این مساله، به نیرو و بودجه قابل توجهی نیاز است. برای انهدام مجموعه «اس – 300» به حداقل 36 فروند هواپیما و حتی، بیشتر نیاز است. برای انهدام پنج سیستم «اس – 300» به 180 فروند هواپیما نیاز است. در این میان، البته، خساراتی نیز وارد خواهد شد.

به گفته وی، میزان خسارات وارده به چگونگی نیروها و تجهیزات مورد استفاده بستگی خواهد داشت. وی گفت: «اگر از مجموعه های رادیو الکترونیکی استفاده شود، در آن صورت، میزان خسارات وارده تا 10 درصد خواهد رسید. در صورتی که ایران قادر باشد، تدابیر موثری را اتخاذ کند، در آن صورت، میزان خسارات وارده تا 30 – 20 درصد خواهد رسید که برای ناتو غیر قابل قبول است. اگر این مجموعه دفاع ضد موشکی با سیستم های دیگری تلفیق داده شود، در آن صورت، میزان خسارات وارده به ناتو بسیار بیشتر خواهد شد».

این کارشناس در پایان گفت: «برای انهدام این مجموعه، باید در ساختار گروه ضربتی، 200 – 150 فروند هواپیما وارد عمل شود. و البته این هواپیماها فقط کار این مجموعه ها را خنثی خواهند کرد، نه آن که آنها را نابود کنند. خنثی کردن به این معناست که مجموعه «اس – 300» بعد از چند ساعت آمادگی جنگی خود را باز خواهد یافت و مجددا برای وارد عمل شدن آماده خواهد بود».




بازدید : 151
نویسنده : علی همایون . احمد رضا همایون
موشک ایران,جنگنده ایرانی

درگیری بین داعش و النصره / النصره اعضای داعش را گروگان گرفت !!

به گزارش میلیتاری نیوز به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، برخلاف روند معمول گروگان گیری توسط گروه های تروریستی - تکفیری ، این بار چندین داعشی در دام یک گروه تروریستی دیگراسیر شدند.

 

پایگاه خبری العهد لبنان نوشت: تروریست‌های جبهه النصره، 23 داعشی را در عرسال لبنان بازداشت کردند و "ابومالک التلی" سرکرده النصره در این منطقه، تاکنون دستور اعدام 6 تن از آنان را صادر کرده است و بقیه گروگان ها نیز منتظر اجرای حکم خود می باشند

قابل ذکر است چندی پیش نیز روزنامه الشرق الاوسط در خبری گزارش داده بود که منابع لبنانی از وقوع درگیری میان دو گروه تروریستی داعش و جبهه النصره در بلندیهای عرسال در نزدیکی مرزهای لبنان و سوریه خبر دادند.

این درگیریهای مسلحانه تلفاتی را نیز در میان تروریستها به جا گذاشته است که آمار دقیقی از شمار آن در دست نیست




بازدید : 192
نویسنده : علی همایون . احمد رضا همایون

v

موشک ایران,جنگنده ایرانی

معرفی ناو تازه وارد نیروی دریایی ایالات متحده موسوم به Zumwalt

 

 

 

به گزارش میلیتاری نیوز نیروی دریایی ایالات متحده نسل جدیدی از ناوهای خود در جهت افزایش قدرت نیروی دریایی به این ناوگان اضافه کرد. این ناو که از نظر ظاهری تفاوت عمده‌ای با سایر هم‌نوعان خود دارد، USS Zumwalt نام گرفته است. ساخت و تجهیز این ناو جنگی هزینه‌ای بالغ بر 7 میلیارد دلار برای ارتش آمریکا آب خورده است. این ناو به همراه تجهیزات فوق مدرنی عرضه شده است که نمونه‌ای از نسل بعدی ناوهای جنگی نیروی دریایی آمریکا است.

 

 

این غول دریایی از این پس لقب بزرگ‌ ترین ناو جنگی ناوگان ایالات متحده را به خود اختصاص داده است.  زوم‌والت از فناوری لازم برای ره‌گیری زیردریایی‌ها، فائق آمدن بر میدان‌های مین، غلبه بر حملات ساحلی و مقابله با موشک‌های شلیک‌شده در ارتفاع پایین را دارد. یکی از ویژگی‌های این ناو قابلیت رادارگریزی است. از تسلیحات مورد استفاده در این ناو می‌توان به توپ و همچنین به یک ریل‌گان اشاره کرد. ریل‌گان سلاح جدیدی است که ساختار متفاوتی با اسلحه‌های سنتی دارد. در ریل‌گان به جای استفاده از مواد شیمیایی برای پرتاپ توپ، از نیروهای مغاطیسی استفاده می‌شود. این فناوری بسیار نو بوده و در حال آزمایش است.

 

ناو zumwalt

 

ناوشکن های معمولی امواج بزرگی در دنباله خود ایجاد می کنند و بدنه آنها هدف خوبی

برای آشکارسازی در امواج رادار است. اما بدنه زوم والت خط اثر راداری آن را 50

برابر کمتر می کند بطوری که در رادار بصورت یک قایق کوچک ماهیگیری دیده می

شود. این ناوشکن طوری در آب می خزد که اثری در پشت خود ایجاد نمی کند در نتیجه

از بالا نیز بسختی قابل آشکارسازی است.

این ناو جنگی از سیستم صوتی Integrated Undersea Warface برای دفاع در برابر زیردریایی‌ها و همچنین اژدرهای پرتاب شده به هدف انهدام خود بهره می‌برد.

هرچند این ناو تحسین کارشناسان عرصه‌ی نظامی را برانگیخته است، اما قیمت بالای ساخت آن هزینه‌های فراوانی را روی دست ارتش آمریکا گذارده است.




بازدید : 892
نویسنده : علی همایون . احمد رضا همایون
موشک ایران,جنگنده ایرانی

ایران و کره شمالی در حال ساخت بمب اتمی مشترک هستند!

روزنامه امریکایی واشنگتن پست در مقاله‌ای که روز پنجم آوریل به چاپ رساند، ضمن مطرح ساختن طبیعت سومین انفجار اتمی در کره شمالی، موضوع احتمال همکاری‌های اتمی بین ایران و کره شمالی را مورد نقد و بررسی قرار داد و بی‌تردید هدف از چنین آزمایشی، طراحی آن برای نصب و مونتاژ در دماغه موشک "نودونگ" است که از این موشک به عنوان مادر موشک‌های "شهاب" ایران یاد می‌شود.

واشنگتن پست ادامه داد: اصلاح قطر بمب و تنظیم چاشنی برای قرار دادن در نوک موشک، موضوعی است که در مورد ایران موضوع ابهام‌ و شک و تردید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار داشته و از جمله سوال هایی  است که ایران تاکنون از دادن پاسخ به آن ها اجتناب کرده است.

این روزنامه امریکایی افزود: ایران و کره شمالی ضمن داشتن همکاری‌های نزدیک  نظامی و موشکی، دارای یک قرارداد 10 ساله "همکاری‌های فنی و علمی" با یکدیگر هستند. این قرارداد در تهران با حضور محمود احمدی‌نژاد و فریدون عباسی (رئیس سازمان انرژی اتمی ایران) از یک سو و از سوی کره شمالی توسط "کی یون نام" (دومین مرد قدرتمند آن کشور) به امضا رسید. کی یون، کسی است که قرارداد همکاری‌های فنی و علمی مشابه کره شمالی با سوریه را نیز با دولت بشاراسد امضا کرده بود.

احتمال استفاده از اورانیوم در سومین انفجار اتمی کره شمالی از یک سو و از سوی دیگر، افزایش قابل ملاحظه تعداد سانتریفیوژهای "ای-1" ایران طی سال گذشته، می‌تواند نتیجه همکاری‌های نزدیک‌تر ایران و کره شمالی در تکمیل نیازهای مرتبط با دومین مسیر دستیابی به بمب اتمی باشد.

بمب اتمی ایران

 

در صورت اثبات این فرضیه که "سومین آزمایش اتمی کره شمالی با استفاده از اورانیوم غنی‌شده صورت گرفته" تردید در مورد همکاری‌ اتمی ایران و کره شمالی و تقویت این شموضوع که ایران همچنان به دنبال دست یافتن به ظرفیت ایجاد یک انفجار اتمی است، افزایش خواهد داد.

همچنین شورای سیاست خارجی آمریکا در گزارشی اعلام کرد: دولت باراک اوباما در حال بررسی این موضوع است که ممکن است ایران و کره شمالی در پروژه مشترک سلاح هسته ای، موفق شده اند.

در گزارش روزنامه آمریکایی ورلد تریبیون، با عنوان "آیا حالا ایران مالک بمب اتمی است؟" آمده است: برخی این عقیده را دارند که ایران کلاهک هسته ای نظامی را در کره شمالی مورد آزمایش قرار داده است. 

در بخش دیگری از این گزارش نیز توضیح داده شده است: ظهور بمب اتمی ایران به معنی شکست گسترده سیاست خارجی آمریکاست. این بحران از جمله بحران هایی نیست که جان کری آمادگی رویارویی با آن را در نخستین ماه های وزارت خارجه خود داشته باشد.

ایران بارها اتهامات غرب را رد کرده و بر صلح آمیز بودن برنامه هسته ای خود تاکید کرده و تولید بمب اتمی را برخلاف مبانی دینی و اخلاقی دانسته است.

 




بازدید : 178
نویسنده : علی همایون . احمد رضا همایون
موشک ایران,جنگنده ایرانی

 

تصویری مشکوک از رویت سامانه موشـکی اس 400 در الجزایر 

 

 

میلیتاری نیوز : یک پایگاه اینترنتی که در زمینه مسائل نظامی فعالیت می کند با انتشار تصاویری جدید اعلام کرد ارتش کشور الجزایر این سامانه را که از نوع «اس-400» ساخت کشور روسیه و یکی از قدرتمند ترین و پیشرفته ترین سامانه های دفاع موشکی حال حاضر جهان است دریافت کرده اند.

قابل ذکر است سران الجزایر در اوایل سال 2014 به خبری مبنی بر انعقاد قراردادی میان این کشور و شرکت سازنده ی سامانه موشکی اس 400 اشاره کرده بودند و همچنین شرکت سازنده نیز وعده ی تحویل این سامانه را در بهار یا تابستان 2015 به این کشور داده بود .

 

 

 اس 400 الجزایر

 

 

 

جمهوری خلق الجزایر کشوری بزرگ در شمال قاره آفریقا است و در حقیقت دروازه قاره ی آفریقا و قاره ی اروپا محسوب می‌شود. صحرا و بیابان قسمت اعظم این کشور یعنی چیزی در حدود 80 درصد خاک این کشور را پوشانده است. در دهه ۵۰ میلادی ذخایر نفت و گاز در این بیابان‌ها کشف شد اما همچنان اغلب الجزایری‌ها در نزدیکی خط ساحلی این کشور زندگی می‌کنند.

 




داعش برای حمله به مکه و مدینه آماده می شود
نوشته شده در سه شنبه 13 مرداد 1394
بازدید : 166
نویسنده : علی همایون . احمد رضا همایون
موشک ایران,جنگنده ایرانی

داعش برای حمله به مکه و مدینه آماده می شود

 

 

 

به گزارش میلیتاری نیوز رسانه‌های غربی پیش‌بینی می‌کنند که داعش عملیات خود را در دوره آتی متوجه عربستان کند تا حکومت را از چنگ خاندان حاکم سعودی درآورده و خود آن را در دست بگیرد.

 پایگاه ویژه رادیو صدای آمریکا : بلندپروازی ها و سلطه گری های داعش تنها به مرزهای سوریه و عراق و حتی لیبی ختم نمی شود بلکه آن ها برای الحاق مناطق زیادی از کشورهای منطقه به مناطق تحت تصرف خود تلاش خواهند کرد.این رسانه به نقل از «رایان کروکر» سفیر سابق آمریکا در عراق گفت: هدف داعش تصرف شهر مکه و مدینه و تبدیل آنها به مقر پایتخت به اصطلاح «دولت اسلامی» خود است.




بازدید : 162
نویسنده : علی همایون . احمد رضا همایون
موشک ایران,جنگنده ایرانی

استفاده از بمب های" نوترونی" ساخت رژیم صهیونیستی بر علیه مردم یمن

به گزارش میلیتاری نیوز به نقل از خبرگزاری سبانت ، "گوردون داف" با افشای مشارکت رژیم صهیونیستی در تجاوز به یمن، گفت: حملۀ هفتۀ گذشته به منطقۀ "جبل نقم" توسط یک جنگندۀ (اسرائیلی) به وسیله بمب نوترونی صورت گرفت.

 

 

بمب نوترونی یا سلاح پرتوزای ارتقا یافته (به انگلیسی:Enhanced RadiatioWeapon) یا سلاح تشعشع تقویت شده (به انگلیسی: weapon of reinforced radiation) نوعی سلاح گرما هسته‌ای  است که مقدار زیادی از انرژی خود را به شکل تشعشع نوترونی (نوترون‌های سریع) پرانرژی آزاد می‌کند. اگرچه در این بمب‌ها اثر انفجاری و گرمایی هنوز هم وجود دارد، عامل اصلی ایجاد تلفات میزان بالای تشعشع آن‌ها است. میزان بالای تشعشع نوترونی آزاد شده از این بمب‌ها قادر به نفوذ به مواد ضخیم و محافظت کننده نظیر زره تانک است و از این رو آن‌ها را مناسب استفاده علیه ادوات زرهی می‌کند.

 

 

 بمب‌های نوترونی تاکتیکی در درجه اول کشتن سربازانی است که به وسیله زره محافظت می‌شوند. ادوات زرهی به شدت در مقابل انفجار و گرمای حاصل از سلاح های اتمی مقاومند، بنابراین برد موثر سلاحهسته ای در مقابل تانک بر اساس محدوده کشندگی تشعشع تعیین می‌شود، اگرچه زره می‌تواند این برد را کاهش دهد. بمب‌های نوترونی با تابش مقادیر زیاد تشعشع کشنده باعث افزایش قدرت کلاهک اتمی علیه اهداف زرهی می‌شوند.

 

 

 

بمب‌های نوترونی برای حفاظت از سیلوهای موشک‌های قاره‌پیمای آمریکا علیه کلاهک‌های پرتاب شده از سوی شوروی توسعه داده شدند. این بمب‌ها می‌توانستند به وسیله شار نوترونی قوی به ترکیبات هسته‌ای کلاهک آسیب بزنند

 

 

داف با انتشار گزارشی در پایگاه خبری روزنامۀ "وِترانس تودی" با ارائۀ دلایل و شواهد علمی دربارۀ بمبی که بر منطقه جبل نقم پرتاب شد، خاطر نشان کرد: این بمبِ نوترونی را یک جنگندۀ (اسرائیلی) که به رنگ جنگنده های سعودی رنگ شده بود، بر منطقه جبل نقم پرتاب کرد.

وی تاکید کرد: بمبی که جنگندۀ (اسرائیلی) بر جبل نقم انداخت، کلاسیک – 2 کیلویی – نبود و بسیار بیشتر از این وزن داشت.

 

داف خاطر نشان کرد: وقتی ویدیوی انفجار را با دوربین های تخصصی دیدم، متوجه شدم که در بمبِ پرتاب شده، نوترون به کار رفته است.

 

پایگاه خبری وترانس تودی فیلمی از لحظه انفجارِ بمب نوترونی که جنگندۀ رژیم صهیونیستی بر جبل نقم انداخت، منتشر و تاکید کرد که این ویدیو در تاریخ 20 ماه می جاری ضبط شده است.

 

 

گوردون داف، از کهنه سربازان نیروی دریایی آمریکاست که در جنگ ویتنام شرکت داشت و در زمان حاضر به عنوان دیپلماتی ارشد، از کارشناسان مهم بین المللی در زمینه سلاح های اتمی به شمار می رود. در حال حاضر موسسه اطلاعاتی خصوصی دارد و در خصوص مسائل امنیتی، با برخی کشورها همکاری می کند.

 

قابل ذکر است پیش از این خبری مبنی بر استفاده عربستان از بمب های خوشه ای که جزء سلاح های ممنوعه است منتشر شده بود . 

رژیم سعودی نیز به دلیل ناتوانی و گرفتار شدن در یمن از هیچ اقدامی برای برون رفت از این وضعیت دریغ نمی کند