پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 188
نویسنده : علی همایون . احمد رضا همایون
موشک ایران,جنگنده ایرانی

 فرودگاه «نجران» در عربستان به دست جنبش آزادگان افتاد

 

 

میلیتاری نیوز : بعد از اشغال فرودگاه نجران عربستان توسط جنبش ازادگان نجران جنگنده‌های رژیم عربستان سعودی اقدام به بمباران فرودگاه نجران و مناطق اطراف آن و همچنین چندین منطقه در نجران کردند.

یکی از اعضای «جنبش آزادگان نجران» در این خصوص گفت که اوضاع اطراف فرودگاه را باید در یک جمله بمباران با سلاح‌های سنگین و درگیری بین نیروهای جنبش با نظامیان سعودی ادامه دارد.

ابو جهاد ادامه داد: حملات هوایی جنگنده‌های سعودی روی فرودگاه و دیگر مناطق ادامه دارد و ارتش عربستان تلاش می‌کند، فرودگاه به سیطره در آورد و تسلط بر فرودگاه را هدف اصلی خود می‌داند.

این عضو جنبش آزادگان نجران گفت: رژیم سعودی برای دفاع از فرودگاه و جلوگیری از سقوط آن تعداد زیادی از زنان و کودکان و اهالی نجران را به داخل آن انتقال داده بود.

وی این اقدام رژیم سعودی را در راستای ایجاد بحران طایفه‌ای بین جنبش و اهالی منطقه نجران که در جنوب کشور عربستان واقع شده، توصیف کرد




جنگنده جدید ایران بزودی رونمایی می‌شود
نوشته شده در سه شنبه 13 مرداد 1394
بازدید : 870
نویسنده : علی همایون . احمد رضا همایون
موشک ایران,جنگنده ایرانی

جنگنده جدید ایران بزودی رونمایی می‌شود

 

 

جانشین رییس سازمان صنایع هوایی ایران گفت: بزودی جنگنده جدید ایرانی رونمایی خواهد شد.
«امیر کریم بنی طرفی» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: ملت بزرگ و شریف ایران بزودی اخبار خوشی از سازمان صنایع هوایی ایران می شوند.
سازمان صنایع هوایی ایرانی یکی از سازمان های وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است که کار ساخت و تولید هواپیماها، جنگنده ها و دیگر محصولات هوانوردی را برعهده دارد.
جانشین رییس این سازمان گفت: سازمان صنایع هوایی ساخت جنگنده های جدید را بر اساس نیاز عملیاتی نیروها در دست دارد.
وی به صورت مشخصی نامی از محصولات جدید سازمان صنایع هوایی و ویژگی های آنها ذکر نکرد اما افزود: هواپیمای جنگنده جدید ایران بزودی رونمایی خواهد شد.
امیر بنی طرفی ادامه داد: قراردادهایی در زمینه ساخت جنگنده های جدید بسته شده است و سازمان صنایع هوایی در این زمینه فعالیت می کند.
وی افزود: علاوه بر ساخت هواپیماهای شکاری، ساخت هواپیماهای آموزشی نیز در دستور کار است.
جانشین رییس سازمان صنایع هوایی ایران گفت: که این سازمان همه تلاش خود را به کار می گیرد تا تمام تجهیزات به کار رفته در هواپیماهای شکاری کاملا لومی شود.
جنگنده صاعقه
اوایل سال 1383 پس از رونمایی از جنگنده «آذرخش»، نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از ساخت یک فروند جنگنده جدید با نام «صاعقه» توسط متخصصان توانمند داخلی در نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خبر داد.
جنگنده بمب افکن «صاعقه» در شهریور 85 با پرواز موفق در رزمایش «ضربت ذوالفقار» رسما به ناوگان هوایی ارتش پیوست و در رژه هفته دفاع مقدس سال 1386 از آن رونمایی شد.
جنگنده «صاعقه» دو سکان عمودی اوریب شبیه به سکان های جنگنده آمریکایی «اف 18» و دم دوتایی دارد.
ویژگی مهم این جنگنده پشتیبانی نزدیک هوایی است و توانمندی حمل و شلیک انواع راکت، پرتاب انواع بمب و موشک با سیستم رادار پیشرفته، قابلیت مناسبی به آن داده است.
موتور این هواپیما از نوع «جی - 85» است و خلبان این جت جنگی می تواند هنگام پرواز به وسیله دوربین های پیشرفته مداربسته قسمت های مختلف هواپیما را ببیند و عملکرد بهتری در تعقیب و گریز داشته باشد.
تولید انبوه صاعقه
سخنگوی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران 17 دی سال جاری در گفت وگو با ایرنا اعلام کرد که مدل تک کابینه جنگنده «صاعقه» به صورت انبوه در ایران تولید می شود.
امیر سرتیپ دوم «حسین چیت فروش» توضیح داد: اسکادران های «صاعقه» تشکیل شده اند و این هواپیما مدام در حال طی کردن سیر تکاملی خود است.
بر اساس اعلام فرماندهان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران مدل تک کابینه «صاعقه» اکنون در حال گشت زنی در آسمان کشور است و نیازهای عملیاتی نیروی هوایی را برطرف می کند.
رادار کنترل آتش آن از نوع «فازوت رون - ان آی آی آر ان او 19» -
Phazotron-NIIR N019 - بوده و رادار »ان او 19» - N019 - ساخت فازوترون که به نام «باز» - Baaz - نیز شناخته می شود، قادر است 10 هدف هوایی را در حالت «رهگیری به هنگام جستجو» - TWS - از فاصله حدود 80 کیلومتری مورد شناسایی قرار دهد و همزمان به دو هدف شلیک کند.
توان این رادار، برابر رادار «آر دی ام» - RDM - ساخت «تامسون سی اس اف» مورد استفاده در «میراژ - 2000 اچ» - Mirage-2000H - ارزیابی شده است.
رادار «ان او 19» دارای قابلیت دیدپایین - شلیک پایین است و دارای دقت و قدرت تشخیص خوبی برای تمیز دادن اهداف چندگانه است.
یشترین وزن محموله «صاعقه» 4,400 کیلوگرم و وزن خالی این هواپیما 8,000 کیلوگرم و بیشترین وزن برخاست این هواپیما 15,000 تا 18,000 کیلوگرم است و در هر پرواز می تواند حدود 600 تا 800 کیلومتر را طی کند.
قدرت مانور هوایی «صاعقه» و خطای بسیار پایین و نیز شتاب لحظه ای و سریع از ویژگی های این جت جنگی محسوب می شود.
جدار شیشه ای ضد گلوله برای کابین خلبان صاعقه به کار رفته و این ویژگی امنیت خلبان در این شکاری را به مراتب بیشتر از جنگنده های دیگر کرده است.
رونمایی از صاعقه دوکابینه
وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در 20 بهمن سال جاری، مدل دو کابینه جنگنده «صاعقه» را رونمایی کرد.
بر اساس گزارش فرماندهان وزارت دفاع و پشتیانی نیروهای مسلح، هواپیمای جت مافوق صوت دوکابینه «صاعقه 2» که توسط دانشمندان و متخصصان افتخار آفرین سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و با مشارکت و همکاری نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران طراحی و تولید شده، با ماموریت پشتیبانی نزدیک برای انجام ماموریت های تاکتیکی و آموزش خلبانان در مرحله پیشرفته مورد بهره برداری قرا می گیرد.
در این مدل از جنگنده «صاعقه» ضمن بالا بردن قدرت رزمی این هواپیما با به کارگیری سامانه های الکترواویونیک و سلاح پیشرفته امکان آموزش پیشرفته را، برای جنگنده های سنگین فراهم شده است.

 




برترین و قدرتمند ترین تانک های جهان + عکس
نوشته شده در سه شنبه 13 مرداد 1394
بازدید : 206
نویسنده : علی همایون . احمد رضا همایون
موشک ایران,جنگنده ایرانی

 

در این قسمت شما را با 10 تانک قدرتمند و برتر جهان آشنا می کنیم 

 

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی  میلیتاری نیوز، فاکتورهای مورد بررسی برای تشخیص بهترین نوع تانک عبارتند از سیستم حفاظتی ،قدرت آتش بار ،دقت در هدف و قدرت مانورمنظور از قدرت مانور تحرک بالا می باشد.

ده تانک برتر دنیا

 

تانک لئوپارد که ساخت کشور آلمان می باشد به دو بازو برای تیربار مجهز است واز لحاظ الکترونیکی بسیار پیشرفته است.هم اکنون از این نوع تانک تولید نمی شود ولی آلمان قصد داردبین 50 تا 100 تا از این تانک ها را با استانداردجدید تولید نماید و عربستان سعودی نیز 200 عدد از این تانک ها را سفارش داده است.

ده تانک برتر دنیا

   تانک بلک پانتر (black panter) یکی از پیشرفته ترین تانکهای جنگی محسوب میشود که ساخت کره جنوبی است، این نوع تانک از گرانترین انواع تانک ها است.

ده تانک برتر دنیا

تانک “M1A2” تکنولوژی خارق العاده ای داردو ساخت کشور آمریکا می باشداین نوع تانک بدنه قوی در هنگام مواجه شدن با قدرت آتش بار دیگر تانک ها دارد این نوع تانک از یک نوع لایه بسیار قوی اورانیوم پوشانیده شده است.

ده تانک برتر دنیا

تانک "Nr.4challenger 2 " ساخت کشور انگلستان می باشد این نوع تانک به یک نوع آتش بار 120 میلیمتری مجهز است و انعطاف پذیری بسیار بالایی دارد و در حمله متقابل از استحکام بالایی برخوردار است.

 

ده تانک برتر دنیا

تانک " Nr.6TK-X "ساخت کشور ژاپن می باشد این نوع تانک جزو ده ابزار پیشرفته تولید شده در کشور ژاپن می باشد این تانک از سال 2012 تولید شد واین تانک به یک آتش بار 120 میلیمتری مجهز است .

ده تانک برتر دنیا

 

تانک" Nr.7Leclerc " ساخت کشور فرانسه است این نوع تانک از سال 1992 مورد استفاده قرار گرفته است.  ظاهر این نوع تانک در تانکها پیشرفته ای  که بعدا به بازار آمد مورد استفاده قرار گرفته است.

ده تانک برتر دنیا

تانک " Nr.8T-90 "ساخت کشور روسیه می باشد این نوع تانک فعلا در روسیه تنها تانکی است که تولید می شود مدلهای پیشرفته تر و جدیدتر این نوع تانک مجهز به آتش بار قوی ،موتور جدید است.

ده تانک برتر دنیا

"Nr.9 OPLOT-M "

"این نوع تانک ساخت کشور اوکراین می باشد ولی کشور تایلند هم از این نوع تانک استفاده می نماید این نوع تانک توانایی رویارویی با هدفهای متعدد را ندارد اما قابلیت هدف  قرار دادن موشکها را دارد.

 

 ده تانک برتر دنیا

Nr.10 TYPE 99

 

این نوع تانک ساخت کشور چین می باشداین نوع تانک ترکیبی از تکنولوژی به کار گرفته شده در تانک های روسی و اروپایی می باشد،این نوع تانک از موتور بسیار قوی و انعطاف پذیری بالایی برخوردار است.

 




حمله ارتش یمن به خاک عربستان با موشک های اوراگان
نوشته شده در سه شنبه 13 مرداد 1394
بازدید : 199
نویسنده : علی همایون . احمد رضا همایون
موشک ایران,جنگنده ایرانی

 

حمله ارتش یمن به خاک عربستان با موشک های " اوراگان "

 

 

میلیتاری نیوز : یک منبع نظامـی یـمنی گزارش داد که یگان پشتیبانی موشکـی ارتش و نیروهای کمیته های مردمی امروز یک کارخانه بتون سازی در منطقه جیزان عربستان را با دهها فروند موشک روسی "اورگان" هدف قرار دادند.

یگان پشتیبانی موشکی همچنین پادگان العین الحاره در منطقه جیزان را با دهها موشک ساخت داخل هدف قرار داد.

موشک های اورگان برای اولین بار وارد صحنه نبرد ارتش یمن با متجاوزان سعودی شد.

 

بررسی موشک اورگان : 

 

 

سیستم راکت انداز BM-27 Uragan در سال 1970 به طراحی رسید و در سال 1975 به طور رسمی توسط ارتش اتحاد جماهیر شوروی مورد استفاده قرار گرفت. در حال حاظر این سیستم توسط 10 کشور مورد استفاده قرار دارد

این سیستم از 16 تیوب 220 میلیمتری تشکیل شده که راکت هایی به طول 4.8 متر با سر جنگی 90 تا 100 کیلوگرمی دارد.وزن هر کدام از این راکت ها به 280 کیلوگرم میرسد وعلاوه بر این امکان استفاده از سایر کلاهک ها از جمله HE-FRAG ، دود زا ، آتش زا و شیمیایی را دارد.

یک گلوله باران و شلیک تمام و  کمال این سیستم منطقه ای در حدود 4.3  هکتار  را پوشش میدهد که رقمی عالی و مطلوب برای این موشک انداز می باشد .زمانی که لازم است تا موشک ها با وجود 4 خدمه بارگذاری شوند 16 دقیقه است و پس از شلیک قادر ظرف زمان 3 دقیقه ای به محلی دیگر منتقل شود.

 

 




10جنگنده برتر دنیا+عکس
نوشته شده در سه شنبه 13 مرداد 1394
بازدید : 324
نویسنده : علی همایون . احمد رضا همایون
موشک ایران,جنگنده ایرانی

10 جنگنده برتر دنیا + عکس

رتبه دهم : F-22 Raptor

 

بی شک F-22 را باید پیشرفته ترین جنگنده این لیست محسوب کرد ولی همیشه پیشرفته بودن دلیل بهتر بودن نیست. قرار گرفتن پیشرفته ترین جنگنده نیروی هوایی ایالات متحده در رتبه دهم شاید تعجب برانگیز باشید. اما با توجه به شاخص های درنظر گرفته شده خیلی هم دور از انتظار نیست که جنگنده رادارگریز آمریکا در این رتبه قرار بگیرد. هرچند این هواپیما در فاکتورهای بازدارندگی و نوآوری حائض حداکثر امتیاز میشود اما در فاکتورهای دوره سرویس ، هزینه نگهداری و آمار شکار تقریبا هیچ امتیازی کسب نمیکند و بنابراین در انتهای لیست برترین جنگنده های جهان قرار میگیرد.
 

نام : F-22 Raptor
کشور سازنده : آمریکا
سال ساخت : 1997
وضعیت خدمت : در حال خدمت در آمریکا
تعداد ساخته شده : 135
خدمه : 1 نفر
سرعت : 2410 کیلومتر بر ساعت
سقف پرواز : 19800 متر
برد : 2960 کیلومتر
مهمات : مسلسل 20 میلیمتری ، شش موشک آمرام ، دو موشک سایدوایندر و 2300 کیلو انواع ------ های هدایت شوند


رتبه نهم : Sea Harrier FA2

 





در بین هواپیماهای ناوپرواز مطمئنا اولین نامی که به ذهن علاقه مندان صنایع هوایی میرسد جنگنده هاریر خواهد بود . این جنگنده با ویژگی عمود پرواز بودن خود برای برخاست و فرود بر روی عرشه ناو بسیار ایده آل است و بر روی ناوهای کوچک نیز میتوان به سادگی از آن استفاده کرد ضمن اینکه از قدرت آتش خوبی برای هدف قرار دادن اهداف زمینی برخوردار است و با تغییر زاویه موتورهای خود قادر به انجام مانورهای پیچیده ای در آسمان نیز هست ولی همین عامل پیچیدگی های ساخت آن را افزایش و طول دوره سرویس آن را کاهش میدهد.

 

نام : Sea Harrier FA2
کشور سازنده : آمریکا
سال ساخت : 1993
وضعیت خدمت : در حال خدمت در آمریکا و هند
تعداد ساخته شده : 185
خدمه : 1 نفر
سرعت : 1182 کیلومتر بر ساعت
سقف پرواز : 16000 متر
برد : 3600 کیلومتر
مهمات : دو توپ 30 میلیمتری ، موشک های سایدوایندر ، آمرام ، R550 ، مارتل و قابلیت حمل 2200 کیلوگرم ------

 


رتبه هشتم : Sopwhit Camel

 





این جنگنده قدیمی ترین هواپیما در لیست است که در جنگ جهانی اول توسط نیروی هوایی سلطنتی انگلیس استفاده میشد و در زمان خود جزو پیشرفته ترین جنگنده های موجود به حساب میامد. در ساخت این هواپیما از چوب و فلز استفاده شده بود و بالهای آن توسط پارچه پوشیده میشدند. قرار داشتن مسلسل این هواپیما در بالای بال مشکل برخورد گلوله به ملخ را برطرف کرده بود هرچند در صورت گیر کردن مسلسل دسترسی به آن برای تعمیر غیر ممکن بود. ولی به هر حال این جنگنده نقش مهمی در پیروزی متفقین در جنگ جهانی اول داشت.

 

نام : Sopwhit Camel
کشور سازنده : انگلستان
سال ساخت : 1916
وضعیت خدمت : بازنشسته
تعداد ساخته شده : 5490
خدمه : 1 نفر
سرعت : 185 کیلومتر بر ساعت
سقف پرواز : 6400 متر
برد : 485 کیلومتر
مهمات : دو مسلسل 7.7 میلی متری وایکرز

 

 


 

رتبه هفتم : Me 262




هرچند آلمان نازی به عنوان شروع کننده جنگ دوم جهانی باعث کشته و زخمی یا بی خانمان شدن میلیون ها نفر شد اما نباید از اختراعات این کشور در طول جنگ غافل شد. جنگنده مسراشمیت Me 262 نخستین جنگنده توربوجت عملیاتی جهان بود که در جنگ جهانی دوم توسط نیروی هوایی آلمان (لوفت وافه) استفاده میشد. هرچند ظاهر این جنگنده و حتی محل قرارگیری موتورهای جت آن شبیه هواپیماهای ملخ دار بود اما به وضوح بر سایر جنگنده های جنگ جهانی دوم برتری داشت و بعد از جنگ نیز الگوی بسیاری از کشورها برای ساختن جنگنده های جت بود.
 

نام : Messerschmitt Me 262
کشور سازنده : آلمان نازی
سال ساخت : 1944
وضعیت خدمت : بازنشسته
تعداد ساخته شده : 1430
خدمه : 1 نفر
سرعت : 990 کیلومتر بر ساعت
سقف پرواز : 11450 متر
برد : 1050 کیلومتر
مهمات : چهار توپ 30 میلیمتری ، 24 راکت 50 میلیمتری R4M ، قابلیت حمل یک تن ------


 

 


رتبه ششم : Spitfire




جنگنده اسپیت فایر را باید مشهورترین جنگنده جنگ جهانی دوم نامید که ستون اصلی نیروی هوایی انگلیس در این جنگ را تشکیل میداد. از اسپیت فایر هم به عنوان یک شکاری برای نبردهای هوایی ، هم به عنوان یک ------ افکن برای حمله به اهداف زمینی و هم به عنوان یک جنگنده برای محافظت از ------ افکن های سنگین استفاده میشد و به خاطر قابلیت هایش از تمام آنها به خوبی برمیامد. بسیاری از جنگنده های جنگ جهانی دوم خصوصا انواع ملخی پس از جنگ کنار گذاشته شدند اما اسپیت فایر تا نزدیک دهه 60 میلادی در نیروی هوایی انگلیس به خدمت مشغول بود و پرتیراژ ترین جنگنده این لیست هم محسوب میشود.

 

نام : Spitfire
کشور سازنده : انگلستان
سال ساخت : 1936
وضعیت خدمت : بازنشسته در سال 1957
تعداد ساخته شده : 20351
خدمه : 1 نفر
سرعت : 605 کیلومتر بر ساعت
سقف پرواز : 11300 متر
برد : 1840 کیلومتر
مهمات : 8 مسلسل 7.7 میلیمتری و قابلیت حمل 226 کیلوگرم ------


رتبه پنجم : MiG 15




میگ 15 تنها جنگنده ساخت شوروی در این لیست است که برپایه تجربیات به دست آمده در جنگ جهانی دوم و البته تکنولوژی آلمان ساخته شد. اصلی ترین نبرد این جنگنده در جنگ کره بود ولی تعدادی از آنها در جنگ ویتنام نیز به کار گرفته شدند. این هواپیما با داشتن دوره سرویس طولانی و همچنین فناوری ساخت ساده از قدرت آتش و کارایی بالایی نیز برخوردار بود و ضعف کارایی خود در برخی موارد را نیز با تعداد زیاد پوشش میداد. بدنه این هواپیما کماکان شبیه جنگنده های ملخی بود ولی با بالهای پیکان شکل و محل قرارگیری موتور نیز از زیر بالها به جلوی دماغه انتقال یافته بود.

 

نام : MiG 15
کشور سازنده : شوروی
سال ساخت : 1947
وضعیت خدمت : در حال خدمت به صورت آموزشی در چین
تعداد ساخته شده : 12000 + 6000 فروند تحت لیسانس
خدمه : 1 نفر
سرعت : 1075 کیلومتر بر ساعت
سقف پرواز : 1500 متر
برد : 1975 کیلومتر
مهمات : دو مسلسل 23 میلیمتری ، یک توپ 37 میلیمتری و قابلیت حمل 200 کیلوگرم ------

 


رتبه چهارم : F-86 Sabre

 

 

 



جنگنده ترانس سونیک آمریکا با میگ 15 به رتبه چهارم مشترک این لیست دست پیدا کردند که این به خاطر شباهت های بسیار این دو بود. اولین نبرد مهم F-86 هم در جنگ کره بود. خلبان های ماهر آمریکایی با این هواپیما تعداد زیادی از جنگنده های دشمن را سرنگون کردند و از این حیث و طول دوره سرویس حداکثر امتیاز را کسب میکند.پروفیل بالهای F-86 از جنگنده های جت آلمانی جنگ جهانی دوم اقتباس شده بود. این جنگنده در بیشتر کشورهای بلوک غرب و از جمله ایران استفاده میشد و به قدری کاربرپسند بود که تا اواسط دهه 90 نیز در نیروی هوایی کشورهای مختلف مشغول خدمت بود.

 

نام : F-86 Sabre
کشور سازنده : آمریکا
سال ساخت : 1947
وضعیت خدمت : بازنشسته (آخرین کشور بولیوی در سال 1994)
تعداد ساخته شده : 9860
خدمه : 1 نفر
سرعت : 1075 کیلومتر بر ساعت
سقف پرواز : 15000 متر
برد : 1975 کیلومتر
مهمات : دو مسلسل 23 میلیمتری ، یک توپ 37 میلیمتری و قابلیت حمل 200 کیلوگرم ------

 


رتبه سوم : F-4 Phantom




جنگنده افسانه ای فانتوم عنوان سومین جنگنده برتر جهان را از آن خود کرده است. برای فانتوم انگار نمیتوان هیچ پایانی متصور شد. در دورانی که تکنولوژی لحظه به لحظه پیشرفت میکند این جنگنده بیش از 50 سال است که در ارتش های بسیاری از کشورها حضور فعال دارد. در دوران جنگ ویتنام فانتوم اصلی ترین جنگنده ------ افکن آمریکا برای بمباران مواضع ویتنام شمالی بود و در جنگ شش روزه و همچنین جنگ تحمیلی نیز عملیات ماندگاری از خود به جای گذاشت. علی رغم سنگین بودن از فانتوم به عنوان جنگنده ناوپرواز نیز استفاده میشد که مدیون قابلیت های بالا و دوره سرویس طولانی آن است.

 

نام : F-4 Phantom
کشور سازنده : آمریکا
سال ساخت : 1958
وضعیت خدمت : 631 فروند فعال ( در سال 2008 در آمریکا کاملا کنار گذاشته شد)
تعداد ساخته شده : 5195
خدمه : 2 نفر
سرعت : 2370 کیلومتر بر ساعت
سقف پرواز : 18300 متر
برد : 2600 کیلومتر
مهمات : یک توپ 20 میلیمتری، 4 راکت انداز هر کدام شمال 18 راکت 68 میلیمتری، 8 موشک شامل انواع موشک های اسپارو ، سایدوایندر ، آمرام ، ماوریک و سایر موشک های هوا به زمین و قابلیت حمل 6 تن ------


رتبه دوم : F-15 Eagle




جنگنده تاکتیکی دوموتوره نسل چهار و نیم F-15 جنگنده ای است که برای تمام فصول . این جنگنده معمولا در نبردهای هوایی به کار میرود و در حال حاضر یکی از بهترین ها در این زمینه به شمار میرود. F-15 از قدرت بازدارندگی زیادی برخوردار است و به خوبی توانایی حفاظت از آسمان کشورهایی را که از آن استفاده میکنند را دارد . مانورپذیری بالا ، توانایی رهگیری مناسب ، حمل مهمات کافی و در کنار آنها قیمت مناسب و ساخت ساده نسبت به همرده های خود F-15 را میان جنگنده های نوین منحصر به فرد ساخته است و کمتر هواپیمایی قادر به مقابله با آن است. این جنگنده قرار است تا سال 2025 در نیروی هوایی آمریکا خدمت کند و به غیر از این کشور در اسراییل ، ژاپن ، عربستان و کره جنوبی هم خدمت میکند.
 

نام : F-15 Eagle
کشور سازنده : آمریکا
سال ساخت : 1972
وضعیت خدمت : فعال 
تعداد ساخته شده : 1198
خدمه : 1 نفر
سرعت : 2660 کیلومتر بر ساعت
سقف پرواز : 20000 متر
برد : 5550 کیلومتر
مهمات : یک توپ 20 میلیمتری،قابلیت حمل موشک های آمرام ، اسپارو و سایدوایندر و 7200 کیلوگرم ------

 


 

رتبه اول : P-51 Mustang

 

 

و اما رتبه اول و بهترین جنگنده تاریخ هوانوردی جنگنده ای نیست جز P-51 موستانگ. جنگنده ای که بسیاری از پیروزی های متفقین در جنگ جهانی دوم مدیون شاهکارهای آن میباشد. دو عامل تیراژ بالا و قابلیت های خارق العاده در این جنگنده دست به دست هم دادند تا از آن یک شکارچی تمام عیار بسازند که هم در نبردهای هوایی و هم در حمله های زمینی وظیفه خود را به نحو احسنت انجام میداد. حملات موستانگ را باید یکی از عوامل اصلی تسلیم آلمان و ژاپن در جنگ جهانی دوم دانست و پس از این جنگ کماکان موستانگ در جنگ کره نیز اصلی ترین جنگنده آمریکا خصوصا در حملات زمینی به شمار میامد و به همین دلیل با شایستگی رتبه اول را از ان خود میسازد.

نام : P-51 Mustang
کشور سازنده : آمریکا
سال ساخت : 1940
وضعیت خدمت : بازنشسته (در سال 1980 هنوز در ماموریت های غیرنظامی به کار میرفت)
تعداد ساخته شده : 15875
خدمه : 1 نفر
سرعت : 703 کیلومتر بر ساعت
سقف پرواز : 12770 متر
برد : 2775 کیلومتر
مهمات : شش مسلسل 12.7 میلیمتری ، 50 راکت 127 میلیمتری و قابلیت حمل 2 تن




جدید ترین سلاح های نیروی زمینی
نوشته شده در سه شنبه 13 مرداد 1394
بازدید : 162
نویسنده : علی همایون . احمد رضا همایون

،فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به برگزاری 5 رزمایش این نیرو در سال گذشته گفت: امسال نیز 4 رزمایش بزرگ دیگر را در دستور کار خواهیم داشت که برای اولین بار، رزمایش پهپادی نزاجا برگزار می‌شود.

 

سخنرانی امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران

به گزارش  دلاوران ایران زمین به نقل از  خبرگزاری فارس، امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت فرارسیدن 29 فروردین روز ارتش برگزار شد، گفت: دشمن از ارتش بعنوان بازوی مسلح نظام می‌ترسد.

 

وی افزود: مراقبت از مرزهای غرب و جنوب غرب به عهده نزاجا است که توسط دو قرارگاه انجام می شود و بخش‌های وسیعی از مرزها توسط یگا‌نهای نزاجا مراقبت می‌شود که این یکی از ماموریت های عملیاتی نزاجاست و حاصل آن کشف هزاران قبضه سلاح و شیشه‌ مشروبات الکلی و دستگیری ده‌ها متردد غیر مجاز بوده است.

پوردستان در ادامه تصریح کرد: پشتیبانی بالگردی از قرارگاه‌های ارتش و سپاه یکی دیگر از ماموریت‌های نیروی زمینی ارتش است، نزاجا همچنین توسط 3 قرارگاه نزاجا حدود یک میلیون هکتار از اراضی آلوده را پاکسازی کردند که در این راستا 180 شهید تقدیم کرده ایم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد: استقرار سامانه‌های پدافند هوایی ارتفاع پست در کشور در قالب شبکه یکپارچه پدافند هوایی از دیگر مامویت های عملیاتی نزاجاست.

وی با اشاره به آموزش‌های دائمی به نیروهای یگانها گفت: در سال گذشته هر 43 تیپ نزاجا به انجام تمرین‌های رزمی پرداختند.

پوردستان خاطرنشان کرد: علاوه بر آن سال گذشته 5 رزمایش انجام دادیم از جمله رزمایش‌های بیت‌المقدس، الگوی توپخانه، میدانی، قمر‌بنی هاشم و رزمایش سایبری که در تهران برای اولین بار در نیروهای مسلح برگزار شد.

وی افزود: همچنین امسال نیز 4 رزمایش بزرگ دیگر را در دستور کار خواهیم داشت که برای اولین بار رزمایش پهپادی نیروی زمینی ارتش در علی‌آباد قم یا اصفهان برگزار می‌شود و رزمایش سایبری هم خواهیم داشت و 2 رزمایش نیز به صورت مشترک با سپاه پاسداران در جنوب غرب و جنوب شرق کشور برگزار می‌شود.

پوردستان با اشاره به رزمایش پهپادی امسال گفت: در این رزمایش از پهپادهای شناسایی، هدف و انتحاری و تمامی ظرفیت‌های پهپادی استفاده می‌کنیم تا هم نقاط ضعفمان را دریابیم و هم توان پهپادی نزاجا را نشان دهیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تاکید کرد: تاکنون رزمایش مشترکی با کشورهای دیگر نداشته‌ایم اما این آمادگی را داریم تا در صورت درخواست و تصویب با کشورهای منطقه رزمایش مشترک برگزار کنیم البته اکنون نیز با برخی کشورهای دوست و مسلمان ارتباط آموزشی داریم.

پوردستان گفت: روز 31 فروردین جدیدترین سلاح نزاجا با نام «محرم» رونمایی می شود که یک سلاح 6 لول با نواحت تیر بالا و کالیبر 50 خواهد بود، این سلاح همچنین در رژه 29 فروردین نیز حضور دارد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش درخصوص رژه 29 فروردین نیز اظهار داشت: رژه امسال با حضور رییس جمهور و 60 فروند بالگرد هوانیروز و دیگر تجهیزات ارتش بهمراه انجام رژه جنگنده‌های نیروی هوایی برگزار می‌شود که علاوه بر آن، رژه شناورهای ارتش در دریای عمان را نیز داریم.

امیر پوردستان همچنین با اشاره به موضوع گروگانگیری 5 مرزبان در ماههای اخیر گفت: اینکه یک گروه تروریستی با کمک دلارهای برخی کشورهای مرتجع منطقه ماه‌ها برنامه ریزی کند و جمعیت زیادی را آماده و 5 سرباز بی‌دفاع را اسیر یا جمعی را به شهادت برساند از نظر نظامی ارزشی ندارد.

وی تصریح کرد: ارتش و سپاه برای مقابله با گروه‌های تروریستی تجربه زیادی دارند مانند مقابله موفق با گروهک منافقین که عملیاتهای پیچیده‌ای را انجام می‌دانند، حال که عمده عملیات‌های جیش‌العدل شفاف و قابل رصد است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تاکید کرد: بعد از این ماجرا، ستاد کل نیروهای مسلح تمهیداتی پیش بینی کرد تا دیگر شاهد این حوادث نباشیم و مسئولیت قسمتی از مرز را به سپاه دادند که پشتیبانی بالگردی از آنها نیز بر عهده نزاجاست.

پوردستان ادامه داد: ذره ای ناتوانی برای مقابله با گروه‌های تروریستی احساس نمی‌کنیم و این آمادگی را داریم که در صورت دستور مسئولین و ملاحظات سیاسی، گروهک تروریستی جیش العدل را در خانه شان دستگیر و به هلاکت برسانیم، این ظرفیت ها پیش بینی شده و آماده مقابله هستیم.

پوردستان افزود: پروژه مشترکی با نیروهای مسلح و نیروی هوافضای سپاه برای افزایش برد موشک هایمان و ارتقا دقت و برد موشک نازعات داریم.

وی با بیان اینکه به دنبال گرفتن مجوز از ستاد کل برای افزایش برد موشک هایمان هستیم، گفت: در همین راستا از ستاد کلی گروهی آمد و ظرفیت‌های موشکی نزاجا را بازدید کرد. موشکهای ویژه زمین به زمین هم در نظر گرفته شده که در صورت تصویب به بدنه ملحق می‌شود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش همچنین با اشاره به بالگرد ملی گفت: این بالگرد در سازمان پنها در حال ساخت است و امیدواریم امسال در حوزه بالگردی رونمایی داشته باشم.

پوردستان با بیان اینکه فرماندهان نزاجا این اختیار را دارند تا در صورت بروز حوادث طبیعی اقدام به امدادرسانی کنند، گفت: در همین راستا منطقه‌ای را در شمال شرق تهران پیش بینی کرده‌ایم تا در صورت بروز حادثه و یا رزمایشی بتوانیم چادرهای امداد و بیمارستان صحرایی را مستقر کنیم.




آغاز رزمایش بزرگ پیامبر اعظم ۹ سپاه در تنگه هرمز
نوشته شده در سه شنبه 13 مرداد 1394
بازدید : 176
نویسنده : علی همایون . احمد رضا همایون

vنهمین رزمایش بزرگ پیامبر اعظم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی لحظاتی قبل در تنگه هرمز و خلیج فارس آغاز شد.
 
به گزارش مشرق، رزمایش بزرگ پیامبر اعظم 9 سپاه پاسداران انقلاب اسلامی لحظاتی قبل آغاز شد.

 

این رزمایش با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، سردار سرلشگر محمد‌علی جعفری فرمانده کل سپاه، سردار سرلشگر غلامعلی رشید جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سردار حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه، سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، سردار سرلشگر باقری معاون ارکان ستاد کل نیروهای مسلح، سردار فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه و جمعی دیگر از فرماندهان و مسئولین سپاه و ستاد کل نیروهای مسلح حضور دارند.

این رزمایش در منطقه تنگه هرمز و خلیج فارس برگزار می‌شود.

 

در این رزمایش شناورهای مختلف نیروی دریایی سپاه به اجرای عملیات می‌پردازند.

 

رمز این عملیات محمد (ص) است که با فرمان سردار سرلشکر جعفری این رزمایش آغاز شد.

 

این رزمایش با محوریت قرارگاه دریایی خاتم 2 برگزار می‌شود.

 

اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام می‌شود.