چراگروهک داعش اطراف "موصل" خندق حفر می‌کند؟ + تصاویر
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 72
نویسنده : علی همایون . احمد رضا همایون

تروریست‌های تفکیری داعش از  جولای سال 2014 حمله گسترده‌ای به عراق داشتند و یکی از بزرگترین شهرهای این کشور یعنی "موصل" مرکز استان "نینوا" را به اشغال خود درآوردند.


**داعش نگران چیست؟

تروریست‌های تفکیری پس از پیروزی‌های اخیر ارتش عراق در شش ماه گذشته و آزادسازی "تکریت" مرکز استان "صلاح الدین" نگران سقوط شهر "موصل" شدند و تلاش کردند تا مرکز استان "نینوا" را به هر شکل ممکن حفظ کنند.


 

چرا داعش در اطراف
 



**مردم مظلوم شهر "موصل" مجبورند به نفع داعش خندق حفر کنند

البته در این پروسه پیش بینی‌ها و تدابیری را از ماه مارچ امسال در نظر گرفتند که حفر خندق یکی از این تدابیر بوده که مردم مظلوم شهر "موصل" مجبورند به نفع داعش خندق حفر کنند و لذا از این طریق قرار است دور تا دور شهر به این شکل حفاظت شود.

برای حفر خندق در اطراف مرکز استان "نینوا" تروریست‌های تفکیری داعش از ساکنان "موصل" می‌خواهند که از هر خانواده حداقل یک نفر مشارکت کند.
 

چرا داعش در اطراف



چرا داعش در اطراف

 


**چرا داعش در اطراف موصل خندق حفر می‌کند؟

اما سوال اینجاست چرا داعش به صورت گسترده تلاش می‌کند تا در اطراف "موصل" خندق حفر کند؟ پاسخ این است که شهر "موصل" در به اصطلاح خلافت تروریست‌های تفکیری داعش به شمار می‌آید و آنها تلاش می‌کنند هر طور که شده این شهر را حفظ کنند.

پس از آزادسازی "تکریت" و عملیات ارتش و نیروهای مردمی عراق عملیات آزادسازی شمال "صلاح الدین" و "الانبار" را کلید زدند و پیشروی‌هایی در این مناطق نیز داشته‌اند که گمانه زنی برای آزادسازی زودتر فلوجه و رومادی را تقویت می‌کنند.


علاوه بر این اگر شهر "موصل" از سوی ارتش و نیروهای مردمی آزاد شود؛ این باور در ارتش و نیروهای مردمی سوریه نیز بوجود می‌آید که می‌توانند دژ خلافت داعش در استان "رقه" را سرنگون کنند و لذا فعالیت از این سوی مرز به سمت مرزهای سوریه منتقل خواهد شد و آغاز فروپاشی تدریجی داعش کلید خواهد خورد.
 



**شیخ‌الاسلام: آزادسازی نینوا را دور نمی‌بینم

"حسین شیخ‌الاسلام" مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  درباره زمان آزادسازی استان "نینوا" عنوان داشت: آزادسازی این استان را دور نمی‌بینم.



**سردار جزایری: مقدمات لازم برای آزادی "نینوا" و "الانبار" فراهم شده است

سردار سرتیپ "سیدمسعود جزایری" معاون ستاد کل نیروهای مسلح در گفتگو با خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران؛درباره زمان آزادسازی استان "نینوا" و "الانبار" اظهار داشت: مقدمات لازم برای آزادی "نینوا" و "الانبار" فراهم شده و ملت عراق یکپارچه در مقابل دشمنان ایستاده است.


وی ادامه داد: علیرغم نظر آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها و کسانی که در آرزوی تجزیه عراق هستند، مردم و دولت و نیروهای مسلح این کشور متحد هستند و عراق تجزیه نخواهد شد.


 

چرا داعش در اطراف





معاون ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: البته از آن جا که داعش در حقیقت به نمایندگی از ارتجاع عرب، ارتجاع منطقه، رژیم غاصب اسرائیل، دولت‌های شرور آمریکا و انگلیس با مردم عراق می‌جنگد، رها شدن از دست این شیاطین ممکن است قدری به طول بیانجامد؛ اما با توجه به توانمندی رزمندگان عراقی پیروزی قطعی متعلق به این کشور است.



داعش تلاش کرده تا در شش ماه اخیر با حفر خندق در اطراف "موصل" اولا آزادسازی این شهر را با اختلال مواجه یا روند آن را با تدریج مواجه کند و ثانیا دامنه شکست‌های این گروه تروریستی از مرزهای عراق به استان‌های "دیرالزور" و "رقه" گسترش پیدا نکند؛ هرچند که ارتش و نیروهای مردمی عراق و سوریه بیشینه تلاش خود را برای مقابله با تروریسم انجام می‌دهند.






مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: