تحرکات تازه کره جنوبی در مرزهای مشترک با کره شمالی
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
تحرکات تازه کره جنوبی در مرزهای مشترک با کره شمالی
نوشته شده در چهار شنبه 14 مرداد 1394
بازدید : 133
نویسنده : علی همایون . احمد رضا همایون
خبرگزاری میزان: کره جنوبی که به همراه همواره در ادامه سیاست های خصمانه خود علیه کره شمالی به انجام اقدامات تحریک آمیز و تنش زا از جمله برگزاری رزمایش در مرزهای دو کشور دست می زند، اینبار یگان های مرزی خود را در نزدیکی کره شمالی به سامانه موشکی بسیار پیشرفته " چون مو" تجهیز کرد.
به گزارش خبرگزاری میزان به نقل از خبرگزاری کره جنوبی، آژانس مدیریت کیفیت دفاعی کره جنوبی اعلام کرد که این کشور سامانه موشکی جدید خود با نام «چون مو» را برای مقابله با توانایی های موشکی و توپخانه ای کره شمالی عملیاتی کرده است.

این سامانه در اختیار یگان های توپخانه ای مستقر در مرز با کره شمالی قرار گرفته و سپس در سال آینده، در جزایر شمال غربی کره جنوبی و با هدف مقابله با موشک های برد بلند کره شمالی مستقر خواهد شد.

خبرگزاری کره شمالی (یونهاپ)  در ادامه این گزارش افزود: سامانه موشکی «چون مو»، قادر است اهدافی در 80 کیلومتری نقطه پرتاب را هدف قرار دهد که این میزان دوبرابر، نمونه قدیمی تر خود است.
این سامانه همچنین قادر است موشک های هدایت شونده با قطر 238 میلی متر را به سوی اهداف پرتاب کند.

بنا بر اعلام نهاد های نظامی کره جنوبی، قدرت تخریب موشک های این سامانه، برابر با قدرت تخریب 3 زمین فوتبال است.

برد بلندتر این سامانه نسبت به نمونه قدیمی تر خود، ارتش را قادر خواهد ساخت موشک های دور برد کره شمالی را در بدو شلیک، هدف قرار دهد.

آزمایش های نظامی نهایی برای عملیاتی شدن سامانه موشکی «چون مو» سال گذشته و توسط آژانس مدیریت کیفیت دفاعی کره جنوبی انجام شده بود.

خبر عملیاتی شدن این سامانه در حالی منتشر می شود که کره جنوبی روز گذشته اعلام کرد، اطلاعاتی در اختیار دارد که نشان می دهد کره شمالی در حال مخفی کردن برخی از سکوهای پرتاب موشک دوربرد خود است.

بر اساس گزارش منتشر شده توسط سازمان اطلاعاتی آمریکا (سیا) و کتابخانه کنگره آمریکا و برآورد آنها در سال 2011، کره شمالی از نظر توان نظامی در رده بیست و دوم قدرتهای نظامی جهان قرار دارد که البته داده های جدیدتر در اواخر سال 2013 این رده بندی را تا چهاردهمین کشور جهان نیز ثبت کرده اند.

بر اساس این گزارش، کره شمالی بیش از 700 موشک بالستیک و بیش از هزار فروند موشک از انواع مختلف در اختیار دارد و گفته می شود که این کشور حتی 50 کیلوگرم پلوتونیوم تولید کرده که کارشناسان می گویند برای ساخت شش تا هشت سلاح هسته ای کافی است. در این تاسیسات بیش از هزار سانتریفیوژ وجود دارد.



:: برچسب‌ها: کره جنوبی ، کره شمالی ، سامانه ، موشکی ، جنگ ، رزمایش ، آمریکا ، توپخانه ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: