معرفی ناو تازه وارد نیروی دریایی ایالات متحده موسوم به Zumwalt
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 188
نویسنده : علی همایون . احمد رضا همایون

v

موشک ایران,جنگنده ایرانی

معرفی ناو تازه وارد نیروی دریایی ایالات متحده موسوم به Zumwalt

 

 

 

به گزارش میلیتاری نیوز نیروی دریایی ایالات متحده نسل جدیدی از ناوهای خود در جهت افزایش قدرت نیروی دریایی به این ناوگان اضافه کرد. این ناو که از نظر ظاهری تفاوت عمده‌ای با سایر هم‌نوعان خود دارد، USS Zumwalt نام گرفته است. ساخت و تجهیز این ناو جنگی هزینه‌ای بالغ بر 7 میلیارد دلار برای ارتش آمریکا آب خورده است. این ناو به همراه تجهیزات فوق مدرنی عرضه شده است که نمونه‌ای از نسل بعدی ناوهای جنگی نیروی دریایی آمریکا است.

 

 

این غول دریایی از این پس لقب بزرگ‌ ترین ناو جنگی ناوگان ایالات متحده را به خود اختصاص داده است.  زوم‌والت از فناوری لازم برای ره‌گیری زیردریایی‌ها، فائق آمدن بر میدان‌های مین، غلبه بر حملات ساحلی و مقابله با موشک‌های شلیک‌شده در ارتفاع پایین را دارد. یکی از ویژگی‌های این ناو قابلیت رادارگریزی است. از تسلیحات مورد استفاده در این ناو می‌توان به توپ و همچنین به یک ریل‌گان اشاره کرد. ریل‌گان سلاح جدیدی است که ساختار متفاوتی با اسلحه‌های سنتی دارد. در ریل‌گان به جای استفاده از مواد شیمیایی برای پرتاپ توپ، از نیروهای مغاطیسی استفاده می‌شود. این فناوری بسیار نو بوده و در حال آزمایش است.

 

ناو zumwalt

 

ناوشکن های معمولی امواج بزرگی در دنباله خود ایجاد می کنند و بدنه آنها هدف خوبی

برای آشکارسازی در امواج رادار است. اما بدنه زوم والت خط اثر راداری آن را 50

برابر کمتر می کند بطوری که در رادار بصورت یک قایق کوچک ماهیگیری دیده می

شود. این ناوشکن طوری در آب می خزد که اثری در پشت خود ایجاد نمی کند در نتیجه

از بالا نیز بسختی قابل آشکارسازی است.

این ناو جنگی از سیستم صوتی Integrated Undersea Warface برای دفاع در برابر زیردریایی‌ها و همچنین اژدرهای پرتاب شده به هدف انهدام خود بهره می‌برد.

هرچند این ناو تحسین کارشناسان عرصه‌ی نظامی را برانگیخته است، اما قیمت بالای ساخت آن هزینه‌های فراوانی را روی دست ارتش آمریکا گذارده است.






مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: