هک شدن سامانه موشکی پیشرفته پاتریوت آمریکا
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
هک شدن سامانه موشکی پیشرفته پاتریوت آمریکا
نوشته شده در سه شنبه 13 مرداد 1394
بازدید : 195
نویسنده : علی همایون . احمد رضا همایون

v

موشک ایران,جنگنده ایرانی

 

هک شدن سامانه مـوشکی پیشرفته پاتریوت آمریکا

 

 

میلیتاری نیوز : به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی اشپیگل آلمان، بخشی از مرز ترکیه که سامانه دفاع موشکی پیشرفته آمریکایی در آن قرار دارد تحت پیمان ناتو است. اشپیگل به جزئیات این حمله اشاره نکرده، اما در خبر خود آورده است که هکرها توانسته‌اند به بخش مدیریت و فرماندهی این سامانه موشکی دسترسی پیدا کنند. کارشناسان معتقد هستند که چنین هکی می‌تواند به ردیابی اشتباه و یا حتی شلیک خطای از جانب این سامانه موشکی منجر شود.

در همین رابطه یکی از مقامات وزارت دفاع آلمان چنین ادعایی را رد کرده و گفته است که چنین عملیاتی غیرممکن است و شواهدی جهت اثبات این چنین ادعایی وجود ندارد.

آلمان به‌تازگی اعلام کرده است که تعویض این سامانه موشکی قدیمی با سامانه جدیدی که توسط ایتالیا و آمریکا طراحی شده است، میلیون‌ها یورو هزینه در بر خواهد داشت و عملیات تعویض تا سال 2025 زمان نیاز دارد.

یکی از کارشناسان امنیت سایبری در این باره می‌گوید:«حمله به چنین سامانه‌ای دور از ذهن نیست و به عقیده من تنها هکرهای دولتی توان انجام چنین حملاتی را دارند.»

 کارشناسان آلمانی کشورهایی نظیر روسیه، چین، آمریکا، انگلستان، رژیم صهیونیستی و جمهوری اسلامی ایران را از جمله کشورهایی اعلام کرده‌اند که توانایی انجام چنین حملاتی را دارند.البته با تمام گمانه زنه ها هنوز هیچ گروه و یا کشوری مسئولیت این حمله سایبری را بر عهده نگرفته است همچنین این کارشناسان در ادامه اعلام کرده‌اند که این سامانه دارای نقطه ضعف‌ها و حفره های امنیتی است که نیاز دارد به روزرسانی شود.

 

همچنین این نکته نیز قابل ذکر است در زمانی که این سامانه دفاع موشکی در ترکیه مستقر شد گمانه زنی در مورد هدف آمریکا و ناتو از این اقدام به وجود آمد البته هنوز جواب مطمئنی برای این سوال نیست ایران و روسیه فکر میکنند پاتریوت برای سوریه نیست، بلکه برای چیز دیگری است. این موشک ها محافظی برای واکنش ایران به حمله احتمالی علیه اش هستند. آمریکا و اسرائیل به ایران حمله خواهند کرد و در مقابل ایران، اسرائیل و غرب را هدف قرار خواهد داد. به طور طبیعی، رادار ما که در کورِچیک مستقر است از اهداف موردنظر ایران خواهد بود. پاتریوت به منظور جلوگیری از موشک های ایران بکار می رود. روسیه و ایران باور دارند این دلیل استقرار پاتریوت می باشد و همین دلیل مخالفت های آنان است.

 





مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: