رونمایی از پهپاد عمود پرواز دو زیست " طرلان "
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
رونمایی از پهپاد عمود پرواز دو زیست " طرلان "
نوشته شده در سه شنبه 13 مرداد 1394
بازدید : 192
نویسنده : علی همایون . احمد رضا همایون

رونمایی از پهپاد عمود پرواز دو زیست " طرلان "

موشک ایران,جنگنده ایرانی

رونمایی از پهپاد عمود پرواز دو زیست " طرلان "

 

 

میلیتاری نیوز : 

رونمایی از پهپاد تحقیقاتی " طرلان " که توسط دانش‌آموخته مقطع کارشناسی رشته مهندسی عمران از دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراوان سیستان و بلوچستان نوعی پهپاد طراحی کرده است که به صورت عمودی در آب و خشکی فرود می‌آید و می‌تواند در حالتی که در هوا ثابت ایستاده، به چپ و راست و جلو و عقب حرکت کند.

 

 

این پهپاد یا هواپیما در مناطق جنگی که غالبا اطراف کوه یا درخت قرار گرفته و برای فرود مناسب نیست، کاربرد دارد. این هواپیما می‌تواند روی برکه یا دریاچه به صورت عمودی فرود بیاید و نیاز به باند فرود ندارد و در واقع، در هر جایی می‌تواند فرود آید. این هواپیما همچنین قابلیت فیلمبرداری و عکسبرداری دارد.

 

هواپیمای بدون سرنشین طرلان واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد با هدف اجرای ماموریت تعریف شده در خصوص پرواز و فیلمبرداری از سطح زمین، به همت دانشجویان  واحد علوم و تحقیقات متشکل از محمد مهدی خندان، مصطفی تکبیری، حامد اسماعیلی علیائی، محمد علی انصاری جعفری و با راهنمایی فرشاد پازوکی طراحی و به مرحله ساخت رسید.

 


 ماموریت پیش بینی شده برای این پرنده، فیلمبرداری، ثبت و ارسال اطلاعات به صورت زنده به ایستگاه زمینی است و در ۲ ارتفاع مختلف به صورت خودکار با مداومت پروازی دو ساعت پرواز می کند و ان پرنده قادر به حمل محموله به وزن ۲ کیلوگرم را دارد که در این صورت حداکثر وزن برخاست از سطح زمین، ۱۲ کیلوگرم می باشد.

 

 

وی در گفت‌وگو با خبرنگار آنا گفت: «برعکس بقیه هواپیماهای ثابت‌ نشین که اول باید مسیر حرکتی‌شان را مشخص کنند و بعد از طی مسافتی تغییر حرکت دهند، این هواپیما لازم نیست مسیری را طی کند تا تغییر حرکت دهد».

 

وی درباره مشخصات فنی این هواپیما گفت: «این هواپیما می‌تواند به صورت اتوپایلوت عمل کند؛ یعنی طوری برنامه‌ریزی شود که به صورت خودکار حرکت کند. زیرا مجهز به سیستم موقعیت‌یاب جهانی یا GPS است».

 

وی افزود: «کاربردهای دیگر این هواپیما در امداد و نجات و همچنین ارائه اطلاعات مربوط به مناطق صعب‌العبور و مرزی و مناطق کوهستانی و دره‌هاست».

 

پاکباز در مورد نحوه حمایت از این محصول گفت: «مشکلاصلی ما عدم حمایت از اختراعات و محصولات‌مان است. مسئولان باید قبل از اینکه غیرایرانی‌ها این دستگاه را بسازند به فکر حمایت از ما بیفتند. مسئولان باید ما را باور و به ما اعتماد کنند تا قبل از اینکه یک کشور خارجی این طرح را بسازد، خودمان در کشورمان آن را بسازیم».

 

تصویر برداری و ارسال آنلاین تصاویر به ایستگاه زمینی، گشت زنی در ارتفاع و یا شعاع ثابت، قابلیت جدا شوندگی تمام اجزا پرنده (تقسیم شدن به ۵ قسمت جهت حمل و نقل آسان)، قابلیت راه اندازی پرنده در کمتر از ۳ دقیقه با ۲ اپراتور از قابلیت های این پهپاد به شمار می رود






مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: