پیشنهاد اسراییل برای فروش سامانه گنبد آهنین به عربستان سعودی
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 160
نویسنده : علی همایون . احمد رضا همایون

پیشنهاد اسراییل برای فروش سامانه گنبد آهنین به عربستان سعودی

موشک ایران,جنگنده ایرانی

پیشنهاد اسراییل برای انتقال سامانه گنبد آهنین به عربستان سعودی

 

 

به گزارش میلیتاری نیوز گفته های دیپلمات‌های غربی حاکی از آن است که شخصیت‌های عربستانی در پشت پرده پیشنهادی از رژیم صهیونیستی دریافت کرده‌اند مبنی بر اینکه فن‌آوری «گنبد آهنین» را به منطقه «جازان» عربستان هم‌مرز با یمن که چندین بار مورد حمله موشکی قرار گرفته، انتقال دهند.

 

وبسایت روزنامه «رأی‌الیوم» چاپ لندن به نقل از منابع آگاه نوشت: طرف‌های عربستانی در حاشیه دیدارهایی که هفته گذشته در «امان» پایتخت اردن با میزبانی سفارت آمریکل برگزار شد این پیشنهاد را از طرف‌های اسرائیلی دریافت کرده‌اند و طرف اسرائیلی اعلام کرده امکان انتقال سامانه دفاعی و موشکی موسوم به گنبد آهنین به عربستان وجود دارد.

 

 

رادیو رژیم صهیونیستی هفته گذشته از دیدارهای شخصیت‌های عربستانی و اسرائیلی در اردنخبر داد.

 

گنبد آهنین نوعی سامانهٔ موشکی سطح‌به‌هوای متحرک است که در اسرائیل طراحی و تولید شده‌است. این سامانه که به صورت شبانه‌روزی و در هر شرایط آب‌وهوایی فعالیت می‌کند قادر است تا راکت‌ها و گلوله‌های خمپاره و توپ را در فاصله 40 تا 70 کیلومتر رهگیری و مورد اصابت قرار دهد

سیستم گنبد آهنی از یک رادار چندمنظوره، یک مرکز مدیریت و فرمان و یک یا چند واحد پرتاب موشک تشکیل می‌شود. رادار این سیستم قادر است تا محل اصابت راکت دشمن را پیش‌بینی کرده و به منظور صرفه‌جویی در هزینه راکت‌هایی را که محل برخورد آن‌ها در مناطق خالی از سکنه است، نادیده بگیرد. هزینه هر موشک رهگیر حدود ۵۰ هزار دلار است و معمولاً دو موشک به سوی راکتی که قرار است شکار شود شلیک می‌شوند. 

 

این نکته قابل ذکر است که سیستم دفاع موشکی گنبد آهنین در مقابل حجم زیاد موشک ها بسیار ناکارآمد بوده و حتی در جنگ های رژیم صهیونیستی برضد حزب الله لبنان و نوار غزه این سامانه موشکی نتوانست مانع از اصابت موشک ها و خمپاره ها به سرزمین های اشغالی شود علاوه بر این این سامانه بسیار ضعیف تر از آن چه که  دولتمردان آمریکایی و اسراییلی ادعا می کنند می باشد






مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: