مقایسه قدرت نظامی ایران و عربستان
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
مقایسه قدرت نظامی ایران و عربستان
نوشته شده در سه شنبه 13 مرداد 1394
بازدید : 354
نویسنده : علی همایون . احمد رضا همایون

مقایسه قدرت نظامی ایران و عربستان

موشک ایران,جنگنده ایرانی

مقایسه قدرت نظامی ایران و عربستان 

 
 
به گزارش میلیتاری نیوز چند ماه گذشته که عربستان ،تصاویر رزمایش نیروهای نظامی خود را منتشر کرد، رسانه های خارجی مدام از این تصاویر استفاده کرده و آن را تهدیدی برای ایران می دانند.
 
به همین روی روزنامه تایمز  نوشت: ریاض که به دنبال مقابله با برنامه هسته ای ایران است، در حال جمع آوری موشک های بالستیک زمین به زمین و موشک های کروز ساخت انگلیس است.
 
بر اساس این گزارش، عربستان سعودی در عین حال قصد افزایش توان بازدارندگی خود را برای مقابله با تهدیدهای ایران و نزاع پنهان بین با ایران دارد.
 
تایمز در ادامه نوشت: ریاض مجموعه‌ای از موشک‌های قاره پیمای سطح به سطح وموشک‌های کروز ساخت انگلیس و چین را جمع آوری کرده و در عین حال در پی مواجهه با مناقشه هسته‌ای ایران است.

به نوشته اين روزنامه، موشک‌های ياد شده از نوع موشک‌های بالستيک «دانگ فِنگ ۳» چينی با سکوهای پرتاب متحرک است و در يک پايگاه نظامی در ۲۰۰ کيلومتری جنوب غربی رياض در عمق شبه جزيره عربستان قرار دارد. اين موشک‌ها قابليت حمل دو تن مواد منفجره را دارند.

 

 

موشک باليستيک «دانگ فنگ ۳»  که سازمان پيمان اتلانتيک شمالی، ناتو،  اسم «سی اِس اِس ۲ » را بر آن نهاده، يک موشک يک مرحله‌ای با سوخت مايع و برد ۲۰۰۰ کيلومتر است که در سال ۱۹۷۱ به کار گرفته شد.

 

 

گزارش‌ها نشان می‌دهد که عربستان نوع بهينه‌سازی شده موشک «دانگ فنگ ۳» را در سال ۱۹۸۱ ، ۲۵ سال پيش، با کلاهک حاوی مواد منفجره قوی از چين دريافت کرده است.

 

درپایان این خبر آمده است: ایران تهدیدی امنیتی برای کشورهای شورای همکاری خلیج فارس محسوب می شود. بویژه انکه، ایران پروژه ای منطقه ای برای تقویت کنترل و تسلط مطلق خود بر خلیج فارس و منابع اقتصادی و اماکن مقدس اسلامی دارد.

 

تصاویری از قدرت نظامی خیره کننده ارتش عربستان سعودی : 

 

قدرت نظامی عربستان

                        رژه ی یگان های شتری عربستان

  

سربازان سعودی

   اموزش به سربازان برای فرار به سمت میهن و

    شلیک همزمان به دشمن با استفاده از آینه 

 

کماندوهای عربستان

        حمله ی کماندوهای عربستانی به بادکنک ها 

 






مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: