خبر جنجالی خرید سامانه S-400 روسی توسط ایران به نقل از اسرائیلی ها
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 195
نویسنده : علی همایون . احمد رضا همایون

 

 

 

یک پایگاه خبری-تحلیلی صهیونیستی مدعی شد که روسیه در قرار نظامی جدید با ایران سامانه ضد موشکی اس-400 را در اختیار ایران قرار می‌دهد و همچنین به مصر، سوریه و حزب الله نیز اس-300 می‌دهد. پایگاه خبری-تحلیلی دبکافایل (لینک خبر) مدعی شد که روسیه در قرار نظامی جدید با ایران سامانه ضد موشکی اس-400 را در اختیار ایران قرار می‌دهد.

 

 

دبکا فایل با اشاره به اینکه مشکلات مالی در روسیه مسکو را برای انتخاب مشتری‌های جدید سامانه موشکی اس-300 و سامانه به مراتب پیشرفته‌تر اس-400 محدود کرده تاکید کرد که روس‌ها آماده‌اند تا اس- 300 را این بار نه به ایران بلکه حتی به مصر، سوریه و حتی حزب الله نیز بفروشند.

 

 

 

 

این پایگاه خبری نزدیک به نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی در ادامه گزارش خود با اشاره به توافق اخیر میان وزرای دفاع ایران و روسیه در تهران تاکید کرد که دو طرف اعلام کردند که مسئله اس-300 حل شده است.بنابراین گزارش، ایران و روسیه از سال   2007 درباره موشک‌های اس-300 که یک سامانه پیشرفته ضد هوایی بود زمانی اختلاف کردند که مسکو با وجود دریافت 800 میلیون دلار پول از ایران حاضر به تحویل سامانه اس-300 به ایران تحت فشار آمریکا و اسرائیل نشد.

 

 

 

 

ارتشبد سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه پس از ورود به تهران مورد استقبال سردار حسین دهقان وزیر دفاع کشورمان قرار گرفت و پس از ادای احترام به شهدای گمنام باهم توافقنامه همکاری امضا کردند.

 

 

تحلیلگران آگاه در این باره به دبکا گفته‌اند برخورداری ایران از سامانه اس-400 موضع مذاکره کنندگان ایرانی درمذاکرات با 6 قدرت جهانی را تقویت می‌کند. دبکا در ادامه می‌افزاید: امروز ایران و روسیه تحت تحریم‌های غرب ، تمایل مشترک برای کمک به یکدیگر در جهت ممانعت از دخالت نظامی آمریکا در خاورمیانه دارند.باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا درحال هدایت اروپا برای عدم خریداری تسلیحات از روسیه برای تنبیه ولادیمیر پوتین بخاطر اقداماتش در اوکراین و کریمه است.

 

 

این پایگاه خبری در ادامه با اشاره به مشکلات ناشی از تحریم‌ها برای روسیه تاکید می‌کند که مصر هم با استفاده از کمک‌های مالی عربستان سعودی قراردادی 3.5 میلیارد دلاری تسلیحاتی با روسیه به امضا رسانده است و این درحالی است که بازار تسلیحات مصر به صنایع نظامی آمریکا نزدیک است.

با این حال به نظر میرسد این اخبار منتشر شده از جانب اسراییلی ها بیشتر جلوه تبلیغاتی داشته باشد و بیشتر تمرکز دو طرف ایرانی و روس بر روی تحویل سامانه دفاع هوایی اس-300 به ایران طبق قراردادهای قبلی باشد

 

 






مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: