آیا سال 2016 "سامانه موشکی اس 300 " را تحویل می‌گیریم؟ + تصاویر
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 305
نویسنده : علی همایون . احمد رضا همایون
سخنان اخیر "سردار سرتیپ حسین دهقان" وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران درباره انعقاد قرار داد جدید خرید سامانه دفاع ضد هوایی اس 300 بین ایران و روسیه ،باعث نگرانی آمریکا شده است.
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ موضوع "سامانه موشکی اس 300 " بیشینه‌ای 8  ساله دارد که در این زمینه مقامات ارشد لشکری و کشوری جمهوری اسلامی ایران و مقامات ارشد "کرملین" و وزارت امورخارجه فدراسیون روسیه در طول زمان مواضعی را اتخاذ کرده‌اند.
 
**سردار دهقان: برای امضای قرار داد "سامانه موشکی اس 300 " هفته آینده اقدام می‌کنیم
 
سردار سرتیپ "حسین دهقان" وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح درباره  سازوکار دریافت "سامانه موشکی اس 300 " اظهار داشت: دریک مقطعی اززمان رئیس جمهور فدراسیون روسیه قرارداد "اس 300 " را ملغی کرد و پس از کش و قوس فراوان و پس از شرکت در کنفراس امنیتی مسکو و مذاکرات با طرف روسی با آنها؛ راهکاری را برای فعال سازی قرارداد پیدا و با طرف روسی قرارداد را به روز کردیم.
 

آیا سال  2016


وی گفت: هفته آینده قرارداد سامانه اس 300 را امضا می‌کنیم و با طرف روسی قرارداد را به روز کردیم و در نسخه گذشته سه گردان از اس 300 قرار بود تحویل داده شود که در این قرارداد قرار است 4 گردان تحویل داده شود. 



آیا سال  2016




**اواخر سال 2015 زمان تحویل "اس 300"

 اخیرا یک مقام آگاه وزارت خارجه فدراسیون روسیه درباره سازو کار تحویل  "سامانه موشکی اس 300 " گفت: تا پایان سال 2015 میلادی ایران این سامانه موشکی را دریافت می‌کند.
 
 
 
** یک مقام ارشد کرملین: سال 2016 "سامانه موشکی اس 300 " را تحویل ایران می‌دهیم
 
البته 3 ماه پیش هم یک مقام ارشد کرملین درباره معامله تسلیحاتی روسیه و ایران گفت: روسیه سرگرم مونتاژ کردن سامانه‌های دفاعی ضد هوایی "اس300 " است و کار انتقال آن به ایران تا سال آینده شروع می‌شود. 


آیا سال  2016

آیا سال  2016


آیا سال  2016




"ولادیمیر کوژین"، معاون رئیس جمهور روسیه در امور همکاری‌های نظامی-فنی، گفت: روسیه همچنین سرگرم نوسازی برخی قطعات این سامانه‌ها و اصلاح برخی شرایط قرارداد، از جمله قیمت گذاری، است.

کوژین گفت: "ایرانی‌ها می‌خواهند هرچه سریعتر این سامانه را تحویل بگیرند و ما هم برای این کار در تلاشیم. فعالیت‌ها برای آماده کردن قراردادهای حقوقی جدید، شرایط جدید و آماده کردن این سامانه برای تحویل دادن به ایران در جریان است".  




یوگنی لوکیانف -- معاون دبیر شورای امنیت روسیه  در تیرماه امسال اعلام کرد جدول زمانی تحویل سامانه دفاع هوایی اس 300 به ایران ، بیش از عوامل دیگر به بازده کارخانه های تولید کننده محصولات دفاعی بستگی دارد.

وی در مصاحبه با خبرنگاران افزود: «من نمی توانم تاریخ دقیقی را در این زمینه بیان کنم. چرخه تولید که برای ساخت قطعات مربوط به این سامانه نیاز است در حال حاضر از اهمیت بالایی برخوردار است.»



**آمریکا نگران است!!!!!!!!

البته سخنان اخیر "سردار سرتیپ حسین دهقان" وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران درباره انعقاد قرار داد جدید خرید سامانه دفاع ضد هوایی اس 300 بین ایران و روسیه ، نگرانی آمریکا را رقم زده است.  در واکنش به این خبرجان کربی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد : ما قطعا به این اقدام اعتراض خواهیم کرد.


آیا سال  2016

آیا سال  2016

آیا سال  2016



"جف دیویس" سخنگوی وزارت دفاع آمریکا هم در این باره به فاکس نیوز گفت:" ما پیشتر از این هم نگرانی خود را درباره فروش این سامانه موشکی روسیه به ایران بارها اعلام کرده بودیم."

با این حال یک مقام مسئول در وزارت امور خارجه آمریکا به فاکس نیوز گفته است فروش این سامانه نقض تحریم های تسلیحاتی شورای امنیت و توافق اخیر هسته ای با ایران محسوب نمی شود اما وزارت امور خارجه آمریکا نمی خواهد روسیه این سامانه را در اختیار ایران قرار دهد.




**سردار وحیدی: روس‌ها هرچه سریعتر "سامانه موشکی اس 300 " را تحویل دهند

سردار احمد وحیدی وزیر سابق دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در گفت‎وگو با خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: تأخیر و تعلل روس‌ها در تحویل سامانه موشکی اس 300 به هیچ وجه منطقی نیست و آن‌ها هرچه سریعتر باید این سامانه را به ایران تحویل دهند، زیرا در این‌باره تعهد دارند. 

آیا سال  2016

آیا سال  2016





"محمدحسن آصفری" نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: با توجه به توافقات صورت گرفته بین "ایران" و "روسیه" در گذشته، سامانه موشکی S 300 در اسرع وقت به ایران تحویل داده می‌شود.
 

وی گفت: این اقدام در راستای توسعه روابط ایران و روسیه بوده و این کشور به عنوان همسایه ما این اقدام را انجام داده است.  



نماینده مجلس شورای اسلامی  یادآور شد: "ایران" و "روسیه " مشترکاتی مثل مبارزه با تروریسم و مبارزه با قاچاق دارند و تحویل سامانه اس 300 به عنوان یک اقدام اعتماد ساز ؛ اعتماد جمهوری اسلامی ایران را بیشتر می‌کند و باعث توسعه روابط امنیتی و نظامی می‌گردد.  


آیا سال  2016


با توجه به همصدایی مقامات "کرملین" و وزارت امورخارجه فدراسیون روسیه و موضع  گیری تقریبا همسان مبنی بر تحویل  "سامانه موشکی اس 300 " به ایران شاید زمان تقریبی تحویل این سامانه دفاع ضد موشکی اوایل ژانویه تا اواخر ماه سپتامبر سال 2016 (بازه زمانی دی ماه سال 94 تا شهریور سال 95) باشد که البته این ارزیابی بر اساس اظهارات مقامات "مسکو" بوده و جای امیدواری وجود دارد که این بار فدراسیون روسیه در مسیر  "عمل به وعده " گام بردارد. 


:: برچسب‌ها: دفاعی ، امنیتی ، باشگاه ، خبرنگاران ، سردار دهقان ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: