نیروهای ویژه سپاه در سوریه!؟ + تصاویر
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
نیروهای ویژه سپاه در سوریه!؟ + تصاویر
نوشته شده در جمعه 30 مرداد 1394
بازدید : 251
نویسنده : علی همایون . احمد رضا همایون
اخیر دبکا ادعای قابل تاملی را مطرح کرده که در این گزارش به آن می‌پردازیم.
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در یک هفته اخیر رسانه های خارجی جنگ روانی بی سابقه ای را ضد جمهوری اسلامی ایران به راه انداخته‌اند و نمونه آن ادعای "بلومبرک" و "سی ان ان" درباره سایت "پارچین" بود.
 
اخیرا "دبکا فایل" در خبری مدعی شده ایران قصد دارد تا واحد های ویژه عملیات سپاه پاسداران را برای انجام عملیات به سوریه اعزام کند.

 

آیا نیروهای ویژه سپاه به سوریه اعزام می شوند؟ + تصاویر



**دبکا: ایران به شمال شرق سوریه نیرو اعزام می کند
 
این سایت ادامه داد: ایران قصد دارد تا مسئولیت عملیات‌ها علیه مخالفان "بشار اسد " و داعش را به عهده بگیرد و این نیروها در شمال شرق سوریه مستقر خواهند شد.

 

دبکا همچنین مدعی شده این ناشی از تغییر تاکتیکی ایران بوده و با اشاره ای به سخنان سردار سلیمانی تلاش می کند پیشرفت‌های میدانی در سوریه را به حضور نیروهای ویژه ایران نسبت دهد.
 

این سایت تصریح کرد: نیروی ویژه سپاه اهداف اولیه را در باز پس گیری منطقه جرالشغور (استان ادلب) و پاسدار پیگیری خواهد کرد که قسمت عمده آن در اختیار ارتش آزاد سوریه است.
 

آیا نیروهای ویژه سپاه به سوریه اعزام می شوند؟ + تصاویر





**پلان اول: دبکا اطلاعاتش را از کجا آورده است؟

اولین نکته‌ای که به  ذهن می‌رسد اینکه سایت‌های وابسته به غرب، امپریالیسم و اسرائیل اطلاعات خود را از کجا به دست می‌آورند و برای مثال در مطالب دبکا نکاتی به چشم می‌خورد که در ذیل بدان اشاره می‌شود.

**پلان دوم: کمک‌های ایران به سوریه مستشاری بوده و فیزیکی نیست

در ابتدا می‌توان گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره به صورت رسمی و قطعی اعلام کرده که هیچگاه حضور نهایی در سوریه ندارد و در عین حال به صورت صریح و رسمی بیان کرده که کمک‌هایش به کشورهای منطقه از جمله عراق و سوریه صرفا مستشاری بوده و فیزیکی نیست.
 

**سردار جزایری: نیروهای ویژه سپاه در شمال شرق سوریه حضور ندارند

سردار سرتیپ سیدمسعود جزایری معاون ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه جشنواره اندیشه و قلم ارتش در پاسخ به سوال خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره ادعای دبکا مبنی بر حضور نیروهای ویژه سپاه در شمال شرق سوریه اظهار داشت: نیروهای ویژه سپاه پاسداران در شمالی شرقی سوریه حضور ندارند و اساسا نیازی به حضور فیزیکی در این مناطق نمی‌بینیم زیرا ارتش و ملت سوریه می‌توانند از خود دفاع کنند.


آیا نیروهای ویژه سپاه به سوریه اعزام می شوند؟ + تصاویر


**سردار کوثری: آزادگان جهان کمک های مستشاری ما دریافت می کنند

سردار سرتیپ محمد اسماعیل کوثری رئیس کمیته دفاعی امنیتی مجلس شورای اسلامی در گفت گو با خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: آزادگان جهان کمک‌های مستشاری ما را دریافت می‌کنند و در مبارزه با تروریسم از آن استفاده خواهند کرد. 


**سردار راحمی: مقاومت سوریه باعث باز پس گیری مناطق اشغالی خواهد شد.

سردار سرتیپ ابراهیم راحمی مشاور وزیر اسبق دفاع گفت: مقاومت ملت سوریه یقینأ باز پس گیری مناطق اشغالی می‌گردد و ملت سوریه پیروز خواهند شد.



**جوکار: هرگونه کمک مستشاری برای مقابله با تروریسم را ارائه می‌دهیم
 
محمد صالح جوکار عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: ما هرگونه کمک مستشاری در جهت مقابله با تروریسم را ارائه می دهیم.
 
 
**پلان سوم: اظهارات خلاف واقع "دبکا" درباره شهر استان ادلب و " پالمیرا"
 
 یکی دیگر از مواردی که در گزارش شبهه دار  "دبکا" مطرح شده درباره شهر استان ادلب (جسر الشغور) و "پالمیرا" مطرح کرده که این سایت مدعی شده نیروهای ویژه سپاه در این مناطق که در اختیار ارتش آزاد سوریه است حضور خواهند یافت در حالی که بخش عمده‌ای از"جسرالشغور" در محاصره ارتش سوریه که البته برخی منابع درباره آزادی این شهر به دست آمده بود مطالبی را مطرح کردند و بخشی در اختیار جبهه النصره بوده که ارتش آزاد نقش چندانی ندارند.
 
علاوه براین رزمندگان حزب الله هر جا که لازم باش به کمک ارتش سوریه می‌شتابد و این موضوع در زبدانی کاملا عینیت یافته و اگر در "جسر الشغور" و"تدمر" هم لازم باشد رزمندگان حزب الله در صورت لزوم نقش‌آفرینی خواهند کرد و نیازی به حضور نیروهای ویژه سپاه نیست.
 


آیا نیروهای ویژه سپاه به سوریه اعزام می شوند؟ + تصاویر


آیا نیروهای ویژه سپاه به سوریه اعزام می شوند؟ + تصاویر

 
در مجموع کمک‌های صرفا مستشاری جمهوری اسلامی به سوریه، ادعای خلاف واقع درباره شمال و شمال شرقی سوریه  و اظهارات صریح مسئولین جمهوری اسلامی درباره رد اتهامات غرب در سوریه از جمله دلایلی است که نشان می‌دهد نیروهای ویژه سپاه در شمال سوریه حضور نخواهند یافت.

 



:: برچسب‌ها: دفاعی ، امنیتی ، باشگاه ، نیروهای ویژه سپاه ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: