آیا جنوب عربستان تجزیه خواهد شد؟ + تصاویر
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
آیا جنوب عربستان تجزیه خواهد شد؟ + تصاویر
نوشته شده در جمعه 30 مرداد 1394
بازدید : 320
نویسنده : علی همایون . احمد رضا همایون
وقایع میدانی جنگ پادشاهی عربستان ضد یمن نشان می‌دهد که ارتش و نیروهای مردمی این کشور در داخل خاک عربستان در حال پیشروی هستند.
به گزارش  خبرنگار دفاعی امنیتی   گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیش از 120 روز است که آل سعود تجاوز همه جانبه زمینی، هوایی و دریایی به یمن را کلید زده است و در این پروسه 15 هزار نفر کشته و زخمی شدند.



**المطری:  تاکنون بیش از 4000 شهید در تجاوز عربستان به یمن تقدیم کرده‌ایم


"علی المطری" از فعالان انقلابی یمن درباره تجاوز نظامی عربستان به یمن، اظهار داشت:تاکنون بیش از 4000 شهید در تجاوز عربستان به یمن تقدیم کرده‌ایم که دو سوم آن‌ها زنان و کودکان هستند و در این جنگ شاهدیم که بسیاری از بیمارستان‌ها، موادغذایی و مخازن بزرگ آب و 11 هزار خانه مورد حمله هواپیماهای سعودی آمریکایی عربستان قرار گرفته است.



**پیشروی ارتش و نیروهای مردمی در استان "نجران"

البته ارتش و نیروهای مردمی یمن در تجاوز آل سعود دست بسته نبودند و توانستند چندین کیلومتر در خاک عربستان پیشروی کنند و چندین پاسگاه مرزی و پایگاه نظامی را به تصرف خود درآورند این پیشروی‌ها از شمال یمن و در مرزهای عربستان با این کشور در استان‌های "نجران" و "جیزان" شکل گرفته و اخیرا هم شهر "اخدود" در جنوب "نجران" به تصرف ارتش و نیروهای مردمی یمن درآمده و همچنین ده‌ها نظامی سعودی به اسارت یمنی‌ها در آمده است.


آیا جنوب عربستان تجزیه خواهد شد؟ + تصاویر


آیا جنوب عربستان تجزیه خواهد شد؟ + تصاویر




**شلیک موشک‌های "اسکاد" و "اورگان"

البته پرده دیگر اقدامات تلافی جویانه ارتش و نیروهای مردمی یمن شلیک موشک‌های "اسکاد" و "اورگان" بوده که به کابوس آل سعود مبدل شده است.

آیا جنوب عربستان تجزیه خواهد شد؟ + تصاویر

آیا جنوب عربستان تجزیه خواهد شد؟ + تصاویر

آیا جنوب عربستان تجزیه خواهد شد؟ + تصاویر



**اهداف موشک‌های یمنی کجاست؟

موشک‌های یمنی عمدتا اهداف و پایگاه‌های نظامی از جمله: "عین‌الحاره" و "عسیر" را هدف قرار می‌دهند و تاکنون ارتش پادشاهی عربستان متحمل خسارات سنگینی از بعد نیروی انسانی و تجهیزات شده است.



**توپولوژی "نجران" و "جیزان"

"نجران" و "جیزان" از استان‌های عربستان است که در جنوب این کشور واقع شده و بیش از 200 هزار کیلومتر مربع وسعت دارد. این دو استان از نظر اجتماعی گرایش به مردم یمن دارند به نحوی که یمنی‌الاصل بوده و به تجاوز نظامی عربستان معترض هستند. فاصله "نجران" و "جیزان" از پایتخت عربستان یعنی "ریاض" حدود 930 کیلومتر است که این موضوع کار ارتش عربستان را به لحاظ دارا بودن ارتش یمن از انواع موشک‌ها سخت‌تر می‌کند.



در جنگ آل سعود با مردم مظلوم یمن هر زمان صدای اعتراضی شنیده می‌شود، آل سعود با مشت آهنین پاسخ ساکنان "نجران" و "جیزان" را می‌دهد. البته این موضوع فقط به این دو استان جنوبی عربستان ختم نمی‌شود؛ بلکه در شرق و جنوب شرق این کشور هم که به ناحیه شرقیه معروف است و در استان‌های "قطیف"، "عوامیه" و شهر "دمام" هم این مشکل وجود دارد و هر صدای اعتراضی با اسلحه خاموش می‌شود و لذا کارشناسان و صاحبنظران معتقدند ناحیه جنوبی عربستان خصوصا دو استان "نجران" و"جیزان" تمایل به جدایی از این کشور و الحاق به یمن را دارند.



جنگ اخیر آل سعود ضد یمن یک واقعیت تلخ را برای عربستان آشکار می‌سازد و آن احتمال تجزیه جنوب و جنوب شرق این کشور و ایجاد یک ناحیه خود مختار یا الحاق به یمن است که البته "نجران"، "جیزان"، "عسیر"، "قطیف"، "عوامیه" و "دمام" کاندیدای تجزیه از عربستان هستند.


آیا جنوب عربستان تجزیه خواهد شد؟ + تصاویر
 
**صادق الشرفی: تاکنون 30 پایگاه نظامی و پادگان و پاسگاه در استان‌های "نجران" و "جیزان" عربستان سقوط کرده است

"صادق الشرفی" مسئول جبهه مردمی مبارزه با تجاوز نظامی عربستان در پاسخ به سوال خبرنگار دفاعی امنیتی   گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛درباره این که چند کیلومتر مربع از استان‌های نجران و جیزان در اختیار ارتش و نیروهای مردمی یمن است، ‌اظهار داشت: تاکنون 30 پایگاه نظامی و پادگان و پاسگاه در استان‌های "نجران" و "جیزان" عربستان سقوط کرده و پیوستن قریب الوقوع این دو استان به یمن نزدیک است.



الشرفی در پاسخ به سوال دیگری درباره تحولات استان‌های "نجران" و "جیزان" و اقداماتی که در آینده ارتش و نیروهای مردمی یمن در این منطقه قصد دارند انجام دهند، عنوان داشت: آل‌سعود در دو منطقه "نجران" و "جیزان" حضور نظامی دارد و حضور اجتماعی و مردمی ندارد و مردم این دو منطقه یمنی‌الاصل هستند و خواستار پیوستن به یمن هستند و اکنون در کشور یمن یک آماده باش کامل قرار دارد و مردم قصد دارند در مرحله دوم عملیات آزادسازی دو  استان حجاز و نجد را انجام دهند.


مسئول جبهه مردمی مبارزه با تجاوز نظامی عربستان گفت: آل‌سعود به زور در حجاز و نجد تصرف پیدا کرده و سعی می‌کند تا منصور الهادی را به قدرت بازگرداند و در این پروسه امارات با تلاش و تصرف بندر عدن ایفای نقش می‌کند. 



آیا جنوب عربستان تجزیه خواهد شد؟ + تصاویر




به نظر می‌رسد اگر آل سعود جنگ را ادامه دهد، باید نگران جنوب عربستان باشد که احتمال تجزیه آن وجود دارد و در این زمینه صداهای تجزیه طلبانه از دو استان "نجران" و "جیزان" شنیده می‌شود که خروجی آن الحاق به یمن خواهد بود که البته این اتفاق دور از ذهن نیست.



:: برچسب‌ها: دفاعی ، امنیتی ، باشگاه ، خبرنگاران ، نجران ، جیزان ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: