آیا جنگنده "قاهر 313" سال 2018 عملیاتی می‌شود؟ + تصاویر
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 747
نویسنده : علی همایون . احمد رضا همایون
از زمان عملیاتی کردن جنگنده "قاهر 313" در نهاجا اطلاعی در دست نیست، اما یکی از سایت‌های غربی اظهاراتی را در این زمینه مطرح کرده است.
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در چند روز اخیر سخنانی درباره خرید 400 فروند جنگنده از سوی ایران مطرح شده که البته ادعای مطرح شده توان بومی کشور را نادیده گرفته و به این موضوع توجه نشده که جمهوری اسلامی ایران تاکنون 4 نسل جنگنده ساخته و یکی از این جنگنده‌ها "قاهر 313" است که پتانسیل‌های ویژه‌ای دارد.


با توجه به درخواست‌های مخاطبان در خبر "آیا ایران 400 فروند جنگنده می‌خرد" درباره درج گزارش یا مطلبی درباره جنگنده "قاهر 313" گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با احترام به مخاطبان و در جهت جلب رضایت بزرگواران مخاطب ، گزارشی را در این زمینه تهیه کرد.



سایت میلیتاری فاکتوری (Military Factory) با اشاره به جنگنده "قاهره 313" نوشت: ایران یک جنگنده بومی به کمک صنایع نظامی خود از جمله "قدس"، "هسا"، "پنها"، "صها" و ... را ساخته است که این یک جنگنده استیلز (با توانایی رادار گریزی) است.




آیا جنگنده





*** مشخصات جنگنده "قاهر 313"


این سایت ادامه داد: این جنگنده با طول بیش از 15 متر، عرض 8 متر، وزن کلی 9000 کیلوگرم با سرعت 1500 کیلومتر بر ساعت، با موتور "توربوفان" است.


سایت میلیتاری فاکتوری (Military Factory) تصریح کرد: تسلیحات این جنگنده بمب‌های هدایت شونده 500 تا 1000 کیلوگرمی "او آر 6 " و موشک‌های هوا به هوا (کلاس‌های مختلف بسته به نوع استفاده) خواهد بود.



آیا جنگنده


آیا جنگنده


آیا جنگنده



این سایت درباره زمان عملیاتی شدن در خدمت این جنگنده در یگان‌های نیروی هوایی ایران نوشت: جنگنده "قاهر 313" در سال 2018 آغاز به خدمت خواهد داشت.




*** بیزینس اینسایدر: "قاهر 313" شبیه فانتوم آمریکایی است

سایت بیزینس اسنایدر (Business Insider) درباره جنگنده "قاهر 313" با اشاره به شباهت این جنگنده به جنگنده‌های F22 و F35 نوشت: جنگنده تک صندلی ایرانی با داشتن بال‌های کوچک و شکل خارجی ویژه دارای قابلیت‌های خاصی است.

شبکه پرس تی وی (Press TV) درباره جنگنده "قاهر 313" نوشت: جنگنده "قاهر 313" شباهتی از نظر طراحی و ساخت به جنگنده "F18" دارد که برای ماموریت‌های تهاجمی و جنگ‌های هوا به هوا کاربرد دارد.



آیا جنگنده



آیا جنگنده




*** جینس: قاهره 313" به روز شده "آذرخش" است


مجله دفاعی جینس (Janes) درباره جنگنده "قاهر 313" معتقد است: "قاهر 313" یک جنگنده بومی ایرانی است که نسخه به روز شده جنگنده "آذرخش" است.



*** سردار دهقان: در تامین و پشتیبانی مورد نیاز نیروهای مسلح قابلیت‌های لازم وجود داشت

سردار "حسین دهقان" وزیر دفاع در نشست خبری شهریور سال گذشته در پاسخ به سوال خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره زمان تحویل جنگنده "قاهر 313" اظهار داشت: هواپیمای آذرخش به عنوان جنگنده در اختیار بخش هوایی قرار داده شده است و در تامین و پشتیبانی مورد نیاز نیروهای مسلح در بخش هوایی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های لازم وجود دارد.  



آیا جنگنده




**سردار کاظمینی:جنگنده پیشرفته "قاهر" با هواپیماهای اف- 16 آمریکا مقابله می‌کند 

سردار "محسن کاظمینی" در گفتگو با خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، درباره اظهارات رسانه‌های خارجی مبنی بر توانايي"جنگنده قاهر 313" در مقابله با نیروی دریایی آمریکا در خلیج فارس اظهار‌ داشت:‌ امروز به لطف خداوند فناوری ما در عرصه هوافضا بسیار پیشرفته‌تر از پنج یا 10 سال پیش است و در زمينه راداری، هواپیماهای بدون سرنشین، ماهواره و هواپیماهای جنگی، این پیشرفت دیده می‌شود.
  
وی افزود: توانمندی کشورمان در این زمینه، در سطح منطقه و حتی در قیاس با برخی کشورهای اروپایی بی‌نظیر است.
 
فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ تصریح کرد: این جنگنده پیشرفته قابلیت‌های زیادی دارد که با هواپیماهای اف- 16 آمریکا مقابله می‌کند، لذا ما در فضای کشورمان موفق به کسب این توانمندی شده‌ایم.



آیا جنگنده


آیا جنگنده


البته توان عملیاتی  "قاهر 313 " در توان هجومی پرواز در ارتفاع پست، رادارگریزی، مقابله هوا به هوا با اهداف متخاصم و سرعت عمل بالا است. البته برخی رسانه‌های بیگانه تلاش می‌کنند این جنگنده را کپی جلوه دهند و یا به طور کامل ساخت آن را زیرسوال می‌برند که در پاسخ باید پروازهای "صاعقه" و "آذرخش" را مثال زد.



آیا جنگنده


آیا جنگنده




از زمان عملیاتی کردن این جنگنده در نهاجا اطلاعاتی موجود نیست، اما سوالی که مطرح است اینکه آیا این جنگنده بنا به گفته یکی از رسانه‌های غربی نظامی (میلیتاری فکتوری) سال 2018 عملیاتی می‌شود یا این جنگنده زودتر به یگان‌های تابعه تحویل داده می‌شود یا تولید انبوه آن به سال 2018 بازمی‌گردد؟ 



:: برچسب‌ها: دفاعی ، امنیتی ، باشگاه ، خبرنگاران ، جنگنده قاهر 313 ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: