چرا "ناو هواپیمابر" نمی‌سازیم؟+ تصاویر
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
چرا "ناو هواپیمابر" نمی‌سازیم؟+ تصاویر
نوشته شده در پنج شنبه 15 مرداد 1394
بازدید : 145
نویسنده : علی همایون . احمد رضا همایون
یکی از سوالاتی که همواره مطرح بوده این است که چرا جمهوری اسلامی ایران با وجود توانمندی بالای دفاعی ناو هواپیمابر نمی‌سازد؟
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی در صنعت دفاعی به حدی از خودکفایی دست یافته که محصولات نظامی مورد نیاز نیروهای مسلح با همکاری ارگان‌های سازندگی ارتش، سپاه و وزارت دفاع به صورت بومی ساخته می‌شود.



**چه کشورهایی ناو هواپیمابر دارند؟

یکی از محصولات نظامی پیشرفته دنیا ناوهواپیمابر است که کشورهای متمول از جمله فرانسه، ایالات متحده آمریکا و فدراسیون روسیه از آن برای اهداف بین‌المللی استفاده می‌کنند؛ برای مثال ناوهای جنگی "یو اس اس رونالد ریگان"، "یو اس اس جان نیمیتز" ایالات متحده، "شارل دوگل" فرانسه و "الکسی کوزنیتسف" فدراسیون روسیه برای ماموریت‌های بین‌المللی را انجام می‌دهند که در منطقه غرب آسیا در خلیج فارس و ناو هواپیمابر روسیه در بندر "طرطوس" سوریه برای انجام ماموریت مشاهده شده است.


چرا

چرا

چرا

چرا

چرا



سایت گلوبال  (Global Fire Power)  معتقد است که آمریکا ، فرانسه و ژاپن وایتالیا کشورهای صاحب سبک در تعداد ناوهواپیمابر هستند. 



چرا




*** چرا ناو هواپیمابر نمی‌سازیم؟


سوالی که بعضا در دل مخاطبان مطرح می‌شود این است که چرا "ناو هواپیمابر" نمی‌سازیم و آیا پتانسیل ساخت این سازه غول‌پیکر در کشور وجود ندارد؟


 جمهوری اسلامی ایران توان ساخت انواع شناورها، ناوها، ناوهای جنگی و زیردریایی‌ها را دارد و ساخت ناو هواپیمابر هم از این قاعده مستثنی نیست.




**دریادار سیاری: توانمندی ساخت ناو هواپیمابر وجود دارد

امیر دریادار حبیب الله سیاری  فرمانده نیروی دریایی ارتش در پاسخ به سوال خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره ساخت ناوهواپیمابر و به کارگیری آن در دریاها گفت: توانمندی ساخت ناو هواپیمابر وجود دارد و جوانان این مرز و بوم این پتانسیل را دارند ولی نیاز و دستور ساخت باید صادر شود و قطعا در آب های آزاد دنیا نیاز به ناوشکن وجود دارد و بحث ساخت ناوهای بزرگتر مطرح است.





**دریادار خادم بیغم: نیازی به ناوهواپیمابر نداریم

امیر دریادار غلامرضا خادم بیغم  در گفتگو با خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره توانمندی ایران در ساخت ناو هواپیمابر اظهار داشت: چرا فکر می‌کنید که ما نیاز به ناو هواپیمابر داریم و قصد ساخت آن را داریم؟ ما متناسب با سیاست دفاعی کشور گام بر می‌داریم و سیاست دفاعی نیروهای مسلح مبتنی بر بازدارندگی است. یعنی دشمن را طوری جای خود بنشاند که به خود اجازه حمله را ندهد و این سیاست ماست و باید نیروهای مسلح بسیار قوی داشته باشیم تا بتوانیم این دکترین را اجرا کنیم.




چرا


چرا



وی افزود: نیاز نیست که امکاناتی را درست کنیم که برای مناطق دوردست و در یک حجم وسیع برای این کار  یک نیروی انسانی گسترده نیاز باشد. همان‌طور که آمریکایی‌ها از آن استفاده می‌کنند و نتایج فاجعه‌بار آن را می‌بینیم؛ اگر نیروهای فرامنطقه‌ای در منطقه نباشند، امنیت بهتر برقرار می‌شود و امنیت می‌تواند از سوی کشورهای منطقه تأمین شود .
 

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران امنیت خود را تأمین کرده و قصد تهاجم ندارد و منافع خود را در آب‌های سرزمینی کشورهای دیگر دنبال نمی‌کند، لذا نیازی به ناو هواپیمابر ندارد و سرمایه‌اش را روی تجهیزاتی می‌گذارد که متناسب با تفکر دفاعی خود و متناسب با بازدارندگی است و ساخت ناو هواپیمابر در دکترین جمهوری اسلامی نقشی ندارد.  



 در 5 ماهه گذشته ماکت ناو هواپیمابر "یو اس اس جان نیمیتز" ساخته شد و در دل خلیج فارس در رزمایش پیامبر اعظم (ص) منفجر شد و این انفجار نشان داد جمهوری اسلامی ایران توانایی تاکتیکی بالایی در ساخت، ردیابی و انهدام انواع شناورهای غول‌پیکر دریایی دارد.



**سرلشکر ایزدی: رزمایش پیامبر اعظم9 نمونه‌ای از توانمندی‌های نیروهای مسلح بود 

سردار سرلشکر پاسدار مصطفی ایزدی معاون امور راهبردی و اشراف فرماندهی ستاد کل نیروهای مسلح در پاسخ به سوال خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره رزمایش پیامبر اعظم ۹ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و انهدام ماکت ناو هواپیما بر در تنگه هرمز اظهار داشت: این اقدام نمونه کوچکی از توانمندی‌های نیروهای مسلح در عرصه‌های مختلف بود و در صحنه با قدرت و اقتدار نقش آفرینی خواهد کرد.   

چرا


 


**سرلشکر جعفری: پیام رزمایش پیامبر اعظم 9 (ص) بازدارندگی است

سردار سرلشکر پاسدار محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  با بیان اینکه در رزمایش بزرگ پیامبر اعظم (ص) 9 به دشمن نشان دادیم این توانایی‌هایی که فراهم کردیم برای برقراری امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز است، گفت: این رزمایش بازدارنده است تا دشمنان ما قصدی برای اعمال قدرت یا ایجاد ناامنی نداشته باشند.



چرا


چرا
 
فرمانده کل سپاه با تأکید بر این موضوع که هدف ما برقراری امنیت برای شناورها در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز است، گفت: پیام این رزمایش به کشورهای منطقه و متحدین ما، پیام اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران و پیام امنیت و صلح منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز است.



 دکترین نظامی جمهوری اسلامی ایران دفاعی است و شناورهای غول‌پیکر همچون ناو هواپیمابر برای اهداف تهاجمی ساخته می‌شود و لذا نیازی به تجهیزات نظامی تهاجمی همچون ناو هواپیمابر ندارد و لذا به همین دلیل است که ناو هواپیمابر نمی‌سازیم.

منبع:باشگاه خبرنگاران



:: برچسب‌ها: دفاعی ، امنیتی ، باشگاه ، خبرنگاران ، ناوهواپیمابر ، نظامی ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: