موشکی و نظامی سيستم موشكي هوشمند ساخت ايران
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
موشکی و نظامی سيستم موشكي هوشمند ساخت ايران
نوشته شده در پنج شنبه 15 مرداد 1394
بازدید : 110
نویسنده : علی همایون . احمد رضا همایون

 بسم الله الرحمن الرحيم

 

و اينك مشتي محكم بر پيكره نيمه جان انحصار طلبان تسليحات و تكنولو‍ژي

 

سامانه تاكتيكال دفاع هوايي

 

ساخت وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح

 

سالها بود پيرامون موضوع درخواست رسمی وزارت دفاع ج.ا.ا  ايران از روسيه مبني بر خريد سامانه موشكي اس  300 بحث های ضدونقيض فراواني در رسانه هاي جمعي ، محافل سياسي و نظامي مطرح می گشت. بارها و بارها مقامات نظامي ج.ا.ا خواستار تحويل اين نوع از سيستم هاي موشكي ضد اهداف هوايي از سوی روس ها  شده كه هر بار با پاسخ های تعريف نشده اي از سوي آنها مواجه گشتند.

روس‏ها همچنين درباره نیروگاه بوشهر هم بارها اقدام به تعویق فني نموده و  از ادامه انجام تعهدات خود سرباز زدند . اما با نگاهی به گذشته و تاریخ سیاسی ایران خواهیم دید که این روند همواره نسبت به کشور ما دنبال می شده است و اکنون هم مانند گذشته! دشمنان همان دشمنانند و لی با این تفاوت که اکنون اگر اهمال کاری از طرف آنها صورت گیرد توان ما به اندازه ایست که نیازهای خود را در سطوح مختلف برطرف نماییم.  اما  در اینجا توجه شما را به گفته های نا معقول  یکی از مقامات ارشد ارتش روسيه در مصاحبه ای سیاسی جلب می کنیم که عنوان کرده بود ، که ایرانی‌ها هنوز هم از سیستم‌های دفاعی فرسوده زمان شاه استفاده می‌کنندوبه لحاظ فنی، ایران بسیار عقب مانده است و نمی‌توانند موشک های اس-300 و يا مشابه آن را توليد كنند !!.»؛ اینها سخنان کارشناسان روسیست که درصدد تخطئه توان دفاعی ایران برآمده‌اند. واين درحاليست که خود آنان و غرب حداقل به توان تولید صنعتی و تکنولوژی در ایران حداقل در مقیاس نظامی اعتراف کرده اند اخیرا نیز در پاسخ به این اظهارات مشابه ، "علاء الدین بروجردی" رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ایران قبلا  هشدار داده بود  که در صورت اینکه روسها به تعهدان خود در خصوص تحویل سیستم های موشکی "اس-300" به ایران عمل نکنند، ایران بدون تردید اقدام به ساخت این سیستم های در داخل خواهد کرد. و ما نه تنها خواهیم توانست پيشرفته تر از آن بسازيم بلكه به عالم نشان خواهيم داد عيار غيرت ايراني با اين گفته ها سازگاري ندارد.

با این حال به سبب عدم تحویل و اتلاف وقت از سوی روسها با وجود انعقاد قرارداد تیمابین  ، باعث گشت ،متخصصین و مهندسین  وزارت دفاع  و پشتیبانی نیروهای مسلح ، با اتكا به قدرت طراحي داخلی، اقدام به طراحی و ساخت يك  نوع جدید از  سری سامانه های  موشكي ضد هوایی نمود که  مشابه سیستم موشکی اس 300 روسیست نمایند ، که این اقدام مهم  وزارت دفاع از لحاظ سیاسی امنیتی،۳ نکته را  یادآور می گردد : ۱ - اولا جمهوری اسلامی ایران دارای پتانسیل طراحی و تولید صنعتی  بالایی از تکنولوژی ساخت تسلیحات نظامی از نوع استراتژیک و تاثیر گذار در موازنه قدرت بوده و اینکه دیگر نمی شود با این کشور اقدام به بازی سیاسی نمود ۲- دوما هر گونه عدم همکاری تکنولوژیک از سوی کشورهای صاحب قدرت با جمهوری اسلامی ایران منجر به خودکفایی کشور  در زمینه های تولید  خواهد شد ۳-  و سوما جمهوری اسلامی ایران، اکنون وارد مسیری شده است که حداکثر تا کمتر از یک دهه آینده کنترل سیاسی امنیتی منطقه را بر عهده  خواهد گرفت . 

 به هر حال تولید این سامانه موشکی حدودا 3 سال به طول انجامید ، كه سرانجام در رمراسم رژه یگانهای گوناگون ارتش جمهوري اسلامي ايران در جوار حرم امام خمینی (ره) به نمايش در آمده و موجب تعجب فراوان  مقامات روسي ، ایالات متحده و رژيم صهيونيستي گشت.

سامانه تاكتيكال دفاع هوايي ، یک سیستم دفاع هوایی با توان کار مناسب و در هر نوع شرایط آب وهوایی قابل عملیاتی می باشد .به گفته وزیر دفاع تمام جزئيات سامانه در داخل توليد شده كه داراي سه رادار و موشك بومي با برد بالاي 40 كيلومتر و ارتفاع 20 كيلومتر با قدرت مانور بسيار بالا و كاملا بومي تمی باشد.  این سامانه توانایی حمله به هواپیمای شکاری و موشکهای متوسط یرد را دارا می باشد .  هر كدام از لانچرها ی این سامانه موشکی ،قابليت شليك 4 فروند موشك را دارا بوده و خطاي  هدفگیری آن به دلبل هدايت هوشمند و كنترل تلوزيوني نزدیک به صفر می باشداست. همچنين در اين سامانه امكان رهگيري موشكهاي زمين به زمين نيز ميسر مي باشد ، اما ماموريت اصلي آن ، رهگیری و انهدام جنگنده های مهاجم تعريف شده است.

لازم به ذكر است که از لحاظ درجه بندی  سطوح قدرت نظامی ،در اختيار داشتن سلاح هاي استراتژيكي همچون اين سامانه دفاع هوايي، به راحتي توازن ژئوپلتيكي ايران را حداقل در مقياس منطقه خاور ميانه را تغيير خواهد داد . منظور از سلاح استراتژیک در جغرافیای سیاسی ، سلاحیست که دارای توان تاثیر گذاری در سطح بین المللی باشد . 

 اين سيستم ضد هوایی  به همراه سيستم  های دفاع موشكي ، تحت عناوین ،  او پی 1- هاگ- استرالا3 -موشک انداز سهند 2- موشک انداز میثاق ، توپ ضد هوایی سماوات -سیستم موشکی تورام 1 ، موشکهای ضد هوایی و میان برد شاهین - سیستم موشکی راپیر - موشکهای اس 200 ، اس 250 های بومی سازی شده ، موشکهای ان.30 ، موشک ضد هوایی صیاد و... ، قدرت دفاعي ورزمی مناسبی را در اختیار کشور قرار داده است ، به طوریکه به گفته کارشناسان نظامی . اکنون سازمان رزم پدافندی ایران ، یکی از  به روز ترین و دقیق ترین سیستم های دفاع هوایی جهان محسوب می گردد.

 

 روابط عمومي موشكي و نظامي اين دستاورد بزرگ را به ايرانيان غيرتمند تبريك عرض مي نمايد..

 

سيستم موشكي تاکتیکال ساخت ايران وسیستم موشکی اس ۳۰۰ ساخت روسيه






مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: