پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 176
نویسنده : علی همایون . احمد رضا همایون

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از عاروتص شوع، همزمان با ادامه مذاکرات هسته‌ای میان ایران و غرب برای دستیابی به توافق مورد نظر رژیم صهیونیستی برای 

اقدام نظامی احتمالی علیه تأسیسات هسته‌ای ایران آماده می‌شود.روزنامه عبری والا روز گذشته اعلام کرد که به گزارش یک منبع خارجی گادی ایزنکوت، رئیس ارتش اسرائیل 

یائیر گالون، معاون رئیس ستاد خود را به‌عنوان مسئول تیمی انتخاب کرده است که وظیفه آن بررسی گزینه‌های نظامی علیه ایران خواهد بود.این تیم مسئول بررسی گزینه‌های 

احتمالی حمله به ایران درصورت امضای توافق هسته‌ای است. با انتخاب چنین مقام ارشد ارتش به‌عنوان مسئول این تیم به نظر می‌رسد اسرائیل امضای این توافق را یک عامل 

تعیین کننده در تصمیمات آتی خود می‌داند.منابع نزدیک به موشه یعلون، وزیر دفاع رژیم صهیونیستی معتقدند که نیاز به اقدام نظامی علیه ایران به‌شدت احساس می‌شود و به 

همین دلیل نباید بودجه دفاعی اسرائیل توسط کنست کاهش یابد.نزدیک به 15 سال است که ارتش رژیم صهیونیستی گزینه اقدام نظامی علیه برنامه هسته‌ای ایران را همواره 

مورد بررسی قرار می‌دهد و اکثر بودجه مورد نظر برای این امر به نیروی هوایی و بخش اطلاعات ارتش این رژیم اختصاص یافته است




بازدید : 322
نویسنده : علی همایون . احمد رضا همایون
در پانزدهم خرداد ماه سال 1363و در بحبوحه جنگ ایران و عراق، بین جنگنده های ایران و عربستان درگیری هوایی به وقوع پیوست که در جریان آن دستکم یک فروند فانتوم ایرانی هدف قرار گرفت و سرنگون شد.
به گزارش پارسینه به نقل از هوانورد، با گذشت سالها از این جریان، هنوز جزئیات این درگیری در پرده ابهام قرار دارد و با وجود آنکه منابع داخلی و خارجی مطالبی در این باره منتشر کرده اند، نمی توان با قاطعیت در مورد صحت و سقم آنها ابراز نظر کرد. اکبر هاشمی رفسنجانی فرمانده وقت جنگ، در خاطرات روز 16 خرداد 63 چنین می نویسد: 
 
\"ساعت هشت صبح به مجلس رفتم. در گزارشها خواندم که دیروز یک هواپیمای اف-4 ما در فضای عربستان سعودی سرنگون شده و عربستان، زدن هواپیما را رسماً به عهده گرفته است. حادثه تلخی است و انعکاس وسیعی داشته است.\"
در پانوشت همان بخش از خاطرات چنین می خوانیم:
\"در این حادثه، [در حمله] چند فروند از هواپیماهای نیروی هوایی عربستان به یک فروند هواپیمای اف-4 نیروی هوایی ارتش، در آبهای خلیج فارس، هواپیمای مزبورساقط و خلبان آن توسط هلیکوپترهای عربستان از آب گرفته شد. دولت ایران، اعتراض شدید خود را نسبت به اقدام عربستان سعودی ابراز داشت. خبرگزاریها از واشنگتن گزارش دادند هواپیماهای آواکس، جنگنده های اف-15 عربستان را در حمله به جنگنده های اف-4 ایران هدایت کردند. در یکی از مقاطع درگیری، بیش از 20 جنگنده عربستان و ایران در آسمان بودند و هر دو گروه از موشکهای هدایت شونده استفاده کردند. مقامات آمریکایی، این درگیری را بسیار خطرناک توصیف کردند. رونالد ریگان ،رئیس جمهور ایالات متحده، نگرانی خود را از افزایش تشنج در خلیج فارس به دنبال جنگ هوایی ایران و عربستان ابراز داشت؛ ولی بار دیگر بر عدم دخالت نظامی آمریکا در منطقه تاکید کرد.
در پی درگیری هوایی جنگنده های عربستان سعودی و سقوط یک هواپیمای ارتش جمهوری اسلامی، کاردار عربستان در تهران به وزارت امور خارجه احضار شد. رادیو بی بی سی در پی درگیری هوایی ایران و عربستان اعلام کرد: آمریکا اکنون به طور مستقیم در جنگ علیه ایران، درگیر شده است. یک نشریه آمریکایی هم فاش کرد: خلبانان آمریکایی، هدایت جنگنده های عربستان را در حمله به هواپیمای ایران بر عهده داشته اند.\"
ماجرا از این قرار بود که در تاریخ پانزدهم خرداد سال 1363 دو فروند فانتوم (اف چهار) از پایگاه هوایی بوشهر به قصد پوشش دفاعی ناوهای نیروی دریایی بلند می شوند که مورد اصابت موشکهای هواپیماهای اف 15 عربستان قرار می گیرند و از سرنوشت آنها خبری در دست نیست اما به ادعای مقامات عربستان خلبانان اف 15 یکی از هواپیما ها را مورد هدف قرار داده اند... هدایت یکی از فانتوم ها بر عهده سرهنگ خلبان همایون حکمتی با کمک سروان خلبان سیروس کریمی بود که متاسفانه پیکر پاک این دو بزرگوار هنوز به دست نیامده است.
در پی شنود مکالمات رادیویی مابین خلبانان ایگلها و هواپیمای آواکس ، ایران اعلام کرد که خلبانان هواپیماهای F-15 تابعیت آمریکایی داشته و به هیچ عنوان از خدمه نیروی هوایی عربستان نبودند. 
 
قایق این ماجرا تاکنون نه از سوی دولت عربستان و نه از سوی پنتاگون بطور کامل تشریح نشده است ولی صاحب نظران براین عقیده اند که نقش کاپیتان Tippin بمراتب بیش از آن چیزی است که در بالا ذکر گردید و او تنها هدایت و راهنمایی خلبانان سعودی را بر عهده نداشته است.
این امکان وجود دارد که شایعات موجود مبنی بر اینکه کاپیتان Tippin شخصأ هدایت F-15D را در این عملیات بر عهده داشته است صحیح باشد. لازم به تذکر است که شلیک موشک از کابین عقب F-15D امکان پذیر نیست.
در خاتمه میتوان چنین نتیجه گیری کرد که بدون حضور مستقیم نیروهای آمریکایی و هدایت و راهنمایی آنان ، نیروی هوایی عربستان سعودی هیچگاه به تنهایی توانایی انجام چنین عملیاتی را نداشت. 

منبع:پارسينه



بازدید : 155
نویسنده : علی همایون . احمد رضا همایون

شروع فصلی تازه در روابط نظامی ایران و روسیه همزمان با حل مسئله هسته ای

موشک ایران,جنگنده ایرانی

 

شروع فصلی تازه در روابط نظامی ایران و روسیه همزمان با حل مسئله هسته ای 

 

 

 

به گزارش میلیتاری نیوز از خبرگزاری فارس با نزدیک شدن به ساعات حساس پایانی سرنوشت مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5، خبرهایی و گمانه زنی هایی مبنی بر آینده ی روابط ایران و ورسیه در زمینه ی نظامی به وجود امده است .

در این میان روس‌ها بیشترین همراهی را با ایران داشته و بارها خواستار لغو تحریم‌های نظامی و فروش تجهیزات به جمهوری اسلامی شده‌اند.

در اینکه روس‌ها قطعا همچون دیگر کشورها منافع خود را در نظر می‌گیرند تا با فروش تجهیزات نظامی به همسایه جنوبی نفع خود را برند شکی نیست اما به نظر می رسد جمهوری اسلامی ایران نیز به برقراری این رابطه و پیشرفت آن نه تنها بی میل نیست بلکه با جدیت می خواهد از این موضوع به عنوان یک فرصت برای تقویت بنیه دفاعی خود بهره گیرد و می توان گفت که این یک بازی برد - برد برای هر دو طرف است.

 

مواردی در زمینه ارتباطات نظامی ایران و روسیه 

زیر دریایی ها

یکی از حوزه های مد نظر مسئولان نظامی ایران، پس از جنگ، سرمایه گذاری در حوزه زیردریایی‌ها بود.

ایران برای تامین این نیاز کشور قدرتمند در این زمینه یعنی اتحاد جماهیر شوروی را برگزید 

ولین زیردریایی کیلوکلاس با نام طارق (به شماره بدنه 901) در سال 1371 خریداری شد و به زنجیره دفاعی نیروی دریایی راهبردی ارتش پیوست و پس از آن 2فروند زیردریایی دیگر نیز از همین کلاس (با نام یونس و نوح) در سالهای 72 و 74 وارد کشور شدند.

 

حوت جنجالی ترین موشک دریایی ایران 

حوت یک موشک سطح به دریا و زیرآبی یا اژدر دارای پیشرانه راکتی ِ و با قابلیت فراحفره‌زایی تولید ایران است که نخستین بار در رزمایش پیامبر اعظم بهار سال ۱۳۸۵ آزمایش شد. حوت شباهت قابل توجهی با اژدر وی‌آ-۱۱۱ اشکفال دارد که شوروی از سال ۱۹۷۷ آن را عملیاتی کرده‌است. این موشک در زمان آزمایش باعث شگفتی و توجه رسانه های غربی شد . 

 

بازسازی ناوگان هوایی ارتش 

نیاز به بازسازی ناوگان جنگنده‌های نیروی هوایی در 2 مأموریت تخصصی «رهگیری» و «بمب افکن ضربتی» پس از پایان جنگ تحمیلی باعث شد تا جنگنده «میگ 29» برای مأموریت اول و «سوخو 24» برای ماموریت دوم از روس‌ها خریداری شود.

در سال 1368، قرارداد منعقد و یک سال بعد، اولین سری از هواپیماهای مدل میگ 29 به ایران تحویل داده شد.

سامانه موشکی اس 200 s200
سامانه دفاع هوایی S200

سامانه موشکی اس 200 در دوران شوروی سابق توسط صنایع دفاعی این کشور ساخته شده است.

این سامانه، یکی از قدرتمندترین سامانه های موشکی پدافندی حال حاضر جهان به شمار می رود. سرعت موشک های این سامانه که غالبا از روی "لانچر تکی"  شلیک می شوند، 2500 متر در ثانیه است

 

تانک معروف و قدرتمند T-72

 پرتیراژترین تانک تولیدشده پس از جنگ جهانی دوم است.

تانکی قدرتمند و پیشرفته که با نیاز سنجی در زمان جنگ تحمیلی از روس ها خریداری شد و کمک های فراوانی در عرصه ی نبرد زمینی به قدرت دفاعی کشور کرد

 

تانک t72 روسی

 

اما از این موارد ذکر شده که نمونه هایی از همکاری دو کشور که غالبا در زمان هشت سال جنگ  تحمیلی می باشد بگذریم در طی سال های گذشته نیز روابط نظامی با کشور روسیه همچنان در سطحی بالا ادامه داشته است .

 

قرارداد 800 میلیونی خرید اس 300 از روسیه و بد عهدی روس ها 

قرارداد خرید این سامانه دفاع موشکی توسط ایران در سال 2007 منعقد شد و قرار بود روسیه تعدادی از این سیستم دفاع موشکی را به ارزش حدود 800 میلیون دلار به ایران تحویل دهد ولی دیمیتری مدودف، رئیس جمهور وقت روسیه در سال 2010 میلادی با صدور فرمانی تحویل سیستم های S300 به ایران را به دلیل قطعنامه های شورای امنیت ممنوع و در پی آن، مسکو قرارداد تحویل سیستم های S300 را در سپتامبر همان سال لغو کرد.

 

تحویل جنگنده های فوق پیشرفته به ایران از طرف روسیه تا سال 2016

پایگاه خبری اینترنتی بیزینس اینسایدر خبری را منتشر که کرد در آن ذکر شده بود :«روسیه و آمریکا ساخت نسل پنجم جنگنده‌هایشان را در دستور کار دارند. درحالی که آمریکا جنگنده‌های اف-35 را با شرکای منتخبی از سراسر جهان می‌سازد، روسیه نیز ساخت نسل پنجم جنگنده‌های این کشور - سوخو 50  را آغاز کرده است.»

به گفته این سایت، «همانند پروژه اف-35 آمریکا، سوخو 50 روس‌ها نیز شرکای خارجی دارد و مدل نهایی آن نیز تا سال 2016 بطور کامل عملیاتی خواهد شد.»

این سایت در ادامه مدعی می‌شود که مدل‌های دیگری از این جنگنده‌ برای کره جنوبی و «ایران» در حال ساخت است و این هواپیماها تا سال 2022 تحویل جمهوری اسلامی خواهد شد.

نکته ی قابل توجه این خبر آن است که هیچ یک از طرف ها تاکنون هیچ اظهار نظری در رابطه با کذب یا صدق بودن  این خبر نکرده اند که این خود باعث گمانه زنی هایی شده است.

 
 



بازدید : 189
نویسنده : علی همایون . احمد رضا همایون

امیر اسماعیلی : رونمایی از سامانه موشکی جدید در شهریور ماه

موشک ایران,جنگنده ایرانی

 

امیر اسماعیلی : رونمایی از سامانه موشـکی جدید در شهریور ماه

 

 

به گزارش میلیتاری نیوز به نقل از فارس امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص)  در جمع خبرنگاران، گفت: سامانه‌های راداری و موشکـی پدافند بخش مهمی از مناطق جنوب و جنوب شرق کشور را پوشش خواهند داد و آنچه در این سامانه‌ها به‌خصوص در سامانه‌های راداری دوربرد دیده شده عمق پدافندی است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: سامانه‌های موشکی با فناوری رویارویی با جنگ الکترونیک و رادارهای جدید میان‌برد و دوربرد در دهم شهریور امسال به شبکه یکپارچه پدافند هوایی اضافه می‌شود.

 




بازدید : 195
نویسنده : علی همایون . احمد رضا همایون

برگزاری رزمایش نیروی دریایی پس از ماه مبارک رمضان

موشک ایران,جنگنده ایرانی

 

برگزاری رزمایش نیروی دریایی پس از ماه مبارک رمضان

 

 

 میلیتاری نیوز : امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران از برگزاری رزمایش‌های نداجا پس از ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: فرماندهان نیروی دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند، نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران را نیرویی قدرتمند محسوب می‌کنند.

وی با اشاره به سفر هفته گذشته خود به روسیه اظهار داشتند که: این سفر به‌دعوت فرمانده نیروی دریایی روسیه انجام شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: در چارچوب این سفر اجلاس پنج‌جانبه کشورهای حاشیه دریای خزر برای امنیت این دریا برگزار و ملاقات‌های دوجانبه و بازدید از نمایشگاه دوسالانه دریایی روسیه انجام شد.

دریادار سیاری اعلام کرد: در این سفر از موشک‌ها و قایق‌های جدید موجود در نمایشگاه سن‌پترزبورگ روسیه بازدید به عمل آمد.

وی در ادامه صحبت‌های خود در رابطه با مذاکرات هسته‌ای ایران با کشورهای عضو گروه 1+5 نیز گفت: چه تحریم باشیم و چه نباشیم وظیفه نیروهای مسلح آمادگی برای مقابله با هر تهدیدی از هر سو و با هر شدتی است.

وی ادامه داد: ما رزمایش‌های متعددی داریم که بعد از ماه رمضان شروع خواهد شد؛ از جمله رزمایش‌های سطحی، زیرسطحی، فناوری، جنگال و موشکی و رزمایشولایت نیز پایان سال برگزار می‌شود.

دریادار سیاری علاوه براین با بیان اینکه وزارت دفاع مسئول تأمین تجهیزات است، اظهار داشتند ما هم در سفر به روسیه پیشنهادهای خود را در این خصوص ارائه کردیم.




برترین و قدرتمند ترین تانک های جهان + عکس
نوشته شده در سه شنبه 13 مرداد 1394
بازدید : 236
نویسنده : علی همایون . احمد رضا همایون

برترین و قدرتمند ترین تانک های جهان + عکس

موشک ایران,جنگنده ایرانی

 

در این قسمت شما را با 10 تانک قدرتمند و برتر جهان آشنا می کنیم 

 

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی  میلیتاری نیوز، فاکتورهای مورد بررسی برای تشخیص بهترین نوع تانک عبارتند از سیستم حفاظتی ،قدرت آتش بار ،دقت در هدف و قدرت مانورمنظور از قدرت مانور تحرک بالا می باشد.

ده تانک برتر دنیا

 

تانک لئوپارد که ساخت کشور آلمان می باشد به دو بازو برای تیربار مجهز است واز لحاظ الکترونیکی بسیار پیشرفته است.هم اکنون از این نوع تانک تولید نمی شود ولی آلمان قصد داردبین 50 تا 100 تا از این تانک ها را با استانداردجدید تولید نماید و عربستان سعودی نیز 200 عدد از این تانک ها را سفارش داده است.

ده تانک برتر دنیا

   تانک بلک پانتر (black panter) یکی از پیشرفته ترین تانکهای جنگی محسوب میشود که ساخت کره جنوبی است، این نوع تانک از گرانترین انواع تانک ها است.

ده تانک برتر دنیا

تانک “M1A2” تکنولوژی خارق العاده ای داردو ساخت کشور آمریکا می باشداین نوع تانک بدنه قوی در هنگام مواجه شدن با قدرت آتش بار دیگر تانک ها دارد این نوع تانک از یک نوع لایه بسیار قوی اورانیوم پوشانیده شده است.

ده تانک برتر دنیا

تانک "Nr.4challenger 2 " ساخت کشور انگلستان می باشد این نوع تانک به یک نوع آتش بار 120 میلیمتری مجهز است و انعطاف پذیری بسیار بالایی دارد و در حمله متقابل از استحکام بالایی برخوردار است.

 

ده تانک برتر دنیا

تانک " Nr.6TK-X "ساخت کشور ژاپن می باشد این نوع تانک جزو ده ابزار پیشرفته تولید شده در کشور ژاپن می باشد این تانک از سال 2012 تولید شد واین تانک به یک آتش بار 120 میلیمتری مجهز است .

ده تانک برتر دنیا

 

تانک" Nr.7Leclerc " ساخت کشور فرانسه است این نوع تانک از سال 1992 مورد استفاده قرار گرفته است.  ظاهر این نوع تانک در تانکها پیشرفته ای  که بعدا به بازار آمد مورد استفاده قرار گرفته است.

ده تانک برتر دنیا

تانک " Nr.8T-90 "ساخت کشور روسیه می باشد این نوع تانک فعلا در روسیه تنها تانکی است که تولید می شود مدلهای پیشرفته تر و جدیدتر این نوع تانک مجهز به آتش بار قوی ،موتور جدید است.

ده تانک برتر دنیا

"Nr.9 OPLOT-M "

"این نوع تانک ساخت کشور اوکراین می باشد ولی کشور تایلند هم از این نوع تانک استفاده می نماید این نوع تانک توانایی رویارویی با هدفهای متعدد را ندارد اما قابلیت هدف  قرار دادن موشکها را دارد.

 

 ده تانک برتر دنیا

Nr.10 TYPE 99

 

این نوع تانک ساخت کشور چین می باشداین نوع تانک ترکیبی از تکنولوژی به کار گرفته شده در تانک های روسی و اروپایی می باشد،این نوع تانک از موتور بسیار قوی و انعطاف پذیری بالایی برخوردار است.




معرفی اژدر ایرانی حوت سریع ترین اژدر جهان
نوشته شده در سه شنبه 13 مرداد 1394
بازدید : 363
نویسنده : علی همایون . احمد رضا همایون

معرفی اژدر ایرانی حوت سریع ترین اژدر جهان

موشک ایران,جنگنده ایرانی

 

معرفی اژدر ایـرانی حوت سریع ترین اژدر جهان 

 

 

میلیتاری نیوز :  "حوت" یک موشک زیرسطحی یا همان "اژدر" است که در دریا، از روی ناوچه، ناو و یا زیردریایی شلیک می‌شود. این موشک سرعتی حدود 100 متر در یک ثانیه، یعنی سرعتی 4 برابر بیش تر از سرعت اژدرهای جهان می باشد 

این موشک به‌ صورت بومی ساخته شده و فناوری آن هم‌اکنون در اختیار دانشمندان صنایع دفاعی ایران است و یگان‌های دریایی سپاه پاسداران هم‌اکنون به این موشکتجهیز شده‌اند.

برخی این موشک را با موشک روسی اشکوال مقایسه می کنند البته بنا بر اظهارات یکی از کارشناسان نیروی دریایی ارتش آمریکا، موشک حوت با اژدر اشکوال روسیه تفاوت دارد و موشک حوت از قدرت و برتری بیشتری برخوردار است .

اطلاعات منتشر شده از موشک حوت، نشان می‌دهد که این موشک قابلیت این را دارد که در عمق 100متری دریا و توسط زیردریایی‌ها هم شلیک شود.

 هر چند به دليل اينکه اين موشك از هدايت پدافند غيرعامل بهره مي برد و از توضيح و تشريح در خصوص آن خودداري ميكنیم ولي همين قدر كافي است كه بگویيم سرعت متوسط "حوت" 4 برابر اژدر معمولي زير دريايي است.

این موشك قابلیت پرتاب از روی شناور و یا زیردریایی در عمق 100 متری را دارد و با سرعت حدود 50 نات (93 كیلومتر بر ساعت) كپسول پرتاب خود را ترك می كند و با فرو رفتن در آب و رسیدن به عمق مناسب، موتور خود را روشن كرده و به سمت هدف راهی می شود.

با شلیک این موشک هیچ شناوری قادر به فرار یا رهگیری و مورد هدف قرار دان آن نیست چرا که اگر این موشک از فاصله 1000متری شلیک شود، در 10 ثانیه به هدف اصابت و آن را منهدم می‌کند لذا فرصتی برای مقابله با آن "وجود ندارد. به غیر از اژدر فوق سریع حوت، ایران هم‌اکنون اژدرهای دیگری همچون یاسین و کوسه را هم در اختیار دارد.

 

در مورد اژدر حوت با توجه به اندازه نه‌چندان بزرگ آن، سرعت بسیار بالا و قدرت انفجاری مناسب، این موشک زیرسطحی تواسته نام خود را به عنوان بهترین اژدر جهان ثبت کند، اژدری که نه‌تنها آمریکا، بلکه کشورهای صاحب فناوری‌های نویننظامی هم تاکنون نتوانسته‌اند به فناوری آن دست یابند.

 

 

در برنامه ی ثریا که توسط شبکه یک سیما تولید و پخش شد کارشناس برنامه با اشاره به ساختار پیچیده این اژدر آن را از قوی ترین موشک های دریایی می داند که به دلیل فناوری نوین به کار رفته در آن  بدین ترتیب که اژدر با ایجاد لایه ای از حباب در سطح خود باعث کاهش سطح اسطکاک موشک با آب و در نتیجه افزایش سرعت این اژدر می شود.