پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
سلاح ها و ادوات نظامی مورد استفاده در ارتش ایران
نوشته شده در سه شنبه 13 مرداد 1394
بازدید : 1252
نویسنده : علی همایون . احمد رضا همایون

سلاح ها و ادوات نظامی مورد استفاده در ارتش ایران

موشک ایران,جنگنده ایرانی

سلاح ها و ادوات نظامی مورد استفاده در ارتش ایران

در این پست با نمونه هایی از ادوات و سلاح های استفاده شده در ارتش ایران آشنا خواهید شد

تفنگ های ارتش ایران

تفنگ های ارتش ایران

سلاح های پیاده نظام و ضد تانک ایران

سلاح های پیاده نظام و ضد تانک ایران

موشک های هدایت شونده ضد تانک ایران

موشک های هدایت شونده ضد تانک ایران

توپخانه کششی ایران

توپخانه کششی ایران

توپخانه خود کششی ایران

توپخانه کششی ایران

سیستم های موشک های جنگی سبک ایران

سیستم های موشک های جنگی ایران

سامانه موشکی دفاع ضد هوایی ایران

سامانه موشکی دفاع ضد هوایی ایران

موشک های زمین به هوای قابل حمل (دستی) ایران

موشک های زمین به هوای قابل حمل (دستی) ایران

در آینده دیگر سلاح های مورد استفاده در ارتش ایران قرار می گیرد.

رتبه بندی قوی ترین ارتش های جهان در سال ۲۰۱۵

تسلیحات نظامی ایران 




بازدید : 1027
نویسنده : علی همایون . احمد رضا همایون

سومار جدیدترین موشک کروز ساخت ایران با برد 3000 کیلومتر

موشک ایران,جنگنده ایرانی

سومار جدیدترین موشک کروز ساخت ایران با برد 3000 کیلومتر

 ویژگی های این موشک اعلام نشده اما با توجه به شباهت ظاهری این موشک با کروز خا-۵۵ ساخت روسیه به نظر می‌رسد مشخصاتی مشابه با آن داشته باشد. نام این موشک برگرفته از شهر سومار در استان کرمانشاه است.  

پس می توان نتیجه گرفت که سومار نمونهٔ تکامل‌یافتهٔ مشکات باشد که خود برگرفته از خا-۵۵ است. خا-۵۵ یک موشک کروز استراتژیک با برد ۳ هزار کیلومتر و قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای است که از روی بمب‌افکن,زمین و دریا شلیک می‌شود. اما از آنجا که سومار از روی زمین شلیک می‌شود بایستی یک راکت تقویت‌کننده هم بر روی آن تعبیه شده باشد.

 موشک سومار دریایی ایران

 لحظه پرتاب خا 55 روسی

 در سال ۲۰۰۵ دادستان کل اوکراین اعلام کرد که ۱۲ فروند خا-۵۵ در سال ۲۰۰۱ در قراردادی غیرقانونی به ارزش ۴۹.۵ میلیون دلار به ایران فروخته شده‌است. در سال ۲۰۰۴ روزنامه ژاپنی سانکی شیمبون گزارش داد که ایران تعدادی از این موشک‌ها را برای مهندسی معکوس در اختیار کره شمالی گذاشته‌است.   

تحلیلگران نظامی خارجی معتقدند که این برنامه اگر واقعی باشد و الهام گرفته از تکنولوژی موشک کروز خا-۵۵ است.  رسانه‌های اسرائیلی همچنین مدعی ارتباط میان رونمایی از این موشک و آغاز مراحل حساس مذاکرات هسته‌ای ایران شده‌اند و گزارش داده‌اند که این اولین بار است که چنین سلاحی بدون هماهنگی با رئیس‌جمهور روحانی رونمایی می‌شود.

 موشک شلیک از زیر دریا ایران,سومار

3 نمونه موشک هواپایه,زمین پایه و دریاپایه kh-55 روسی

 مخفی کردن موشک‌های کروز ساده‌تر است. آن‌ها کوچکتر هستند، قابلیت حمل بیشتری دارند و می‌توان آن‌ها را از زمین، زیردریایی، بمب‌افکن و حتی کشتی‌های تجاری تغییر کاربری داده‌شده، شلیک کرد.

موشک‌های کروز در سرعت کمتر از صوت حرکت می‌کنند، همین امر زدن آن‌ها را ساده‌تر می‌کند، اما از آنجا که اندازه آن‌ها نسبتا کوچک است و می‌توانند در ارتفاع پائین حرکت کنند، شناسایی آن‌ها دشوار است.




مقایسه قدرت نظامی ایران و عربستان
نوشته شده در سه شنبه 13 مرداد 1394
بازدید : 354
نویسنده : علی همایون . احمد رضا همایون

مقایسه قدرت نظامی ایران و عربستان

موشک ایران,جنگنده ایرانی

مقایسه قدرت نظامی ایران و عربستان 

 
 
به گزارش میلیتاری نیوز چند ماه گذشته که عربستان ،تصاویر رزمایش نیروهای نظامی خود را منتشر کرد، رسانه های خارجی مدام از این تصاویر استفاده کرده و آن را تهدیدی برای ایران می دانند.
 
به همین روی روزنامه تایمز  نوشت: ریاض که به دنبال مقابله با برنامه هسته ای ایران است، در حال جمع آوری موشک های بالستیک زمین به زمین و موشک های کروز ساخت انگلیس است.
 
بر اساس این گزارش، عربستان سعودی در عین حال قصد افزایش توان بازدارندگی خود را برای مقابله با تهدیدهای ایران و نزاع پنهان بین با ایران دارد.
 
تایمز در ادامه نوشت: ریاض مجموعه‌ای از موشک‌های قاره پیمای سطح به سطح وموشک‌های کروز ساخت انگلیس و چین را جمع آوری کرده و در عین حال در پی مواجهه با مناقشه هسته‌ای ایران است.

به نوشته اين روزنامه، موشک‌های ياد شده از نوع موشک‌های بالستيک «دانگ فِنگ ۳» چينی با سکوهای پرتاب متحرک است و در يک پايگاه نظامی در ۲۰۰ کيلومتری جنوب غربی رياض در عمق شبه جزيره عربستان قرار دارد. اين موشک‌ها قابليت حمل دو تن مواد منفجره را دارند.

 

 

موشک باليستيک «دانگ فنگ ۳»  که سازمان پيمان اتلانتيک شمالی، ناتو،  اسم «سی اِس اِس ۲ » را بر آن نهاده، يک موشک يک مرحله‌ای با سوخت مايع و برد ۲۰۰۰ کيلومتر است که در سال ۱۹۷۱ به کار گرفته شد.

 

 

گزارش‌ها نشان می‌دهد که عربستان نوع بهينه‌سازی شده موشک «دانگ فنگ ۳» را در سال ۱۹۸۱ ، ۲۵ سال پيش، با کلاهک حاوی مواد منفجره قوی از چين دريافت کرده است.

 

درپایان این خبر آمده است: ایران تهدیدی امنیتی برای کشورهای شورای همکاری خلیج فارس محسوب می شود. بویژه انکه، ایران پروژه ای منطقه ای برای تقویت کنترل و تسلط مطلق خود بر خلیج فارس و منابع اقتصادی و اماکن مقدس اسلامی دارد.

 

تصاویری از قدرت نظامی خیره کننده ارتش عربستان سعودی : 

 

قدرت نظامی عربستان

                        رژه ی یگان های شتری عربستان

  

سربازان سعودی

   اموزش به سربازان برای فرار به سمت میهن و

    شلیک همزمان به دشمن با استفاده از آینه 

 

کماندوهای عربستان

        حمله ی کماندوهای عربستانی به بادکنک ها 

 




احتمال دستیابی داعش به «بمب اتم»
نوشته شده در سه شنبه 13 مرداد 1394
بازدید : 156
نویسنده : علی همایون . احمد رضا همایون

احتمال دستیابی داعش به «بمب اتم»

موشک ایران,جنگنده ایرانی

احتمال دستیابی داعش به «بمب اتم»

به گزارش میلیتاری نیوز رئیس مرکز ضد تروریستی اتحادیه کشورهای مستقل مشترک المنافع در همایشی که در مرکز این سازمان برگزار شده بود، دسترسی داعش به مواد هسته‌ای و رادیو اکتیو برای تولید به اصطلاح «بمب اتمی» را محتمل دانست.

وی گفت: 5 سال قبل من به عنوان رئیس سازمان ضد تروریستی کشورهای مستقل مشترک المنافع اخطاردادم که رسیدن گروههای تروریستی به سلاح‌های هسته‌ای خطرناک است اما از این موضوع به مراتب خطرناک‌تر این که این گروه‌ها به دانش ساخت سلاح اتمی دست پیدا کنند.

این موضوع در حالی مطرح شده است که داعش در جدیدترین شماره مجله تبلیغاتی خود به نام«دابق» از تلاش های خود برای توسعه سلاح‌های کشتار جمعی اعتراف کرد.

نگرانی‌های فزاینده درباره توسعه و پیشرفت سلاح‌های کشتار جمعی داعش به این علت است که کارشناسان می ترسند فعالیت‌های این گروه شبه نظامی با آغاز ماه مبارک رمضان و هم زمان با گرامی داشت نخستین سال گرد اعلام «خلافت» داعش بیش از هر زمان دیگر افزایش یابد.

بمب اتم داعش

همچنین دولت عراق به سازمان ملل متحد اطلاع داد تروریست ها محموله های مواد هسته ای را به دست آورده اند که قبل از این برای بررسی های علمی در دانشگاه موصل مورد استفاده قرار می گرفت.

"محمدعلی حکیم" سفیر عراق در سازمان ملل متحد در نامه ای خطاب به بان کی مون دبیرکل این سازمان توضیح داد: حدود 40 کیلوگرم ترکیبات اورانیوم در دانشگاه موصل قرار داشت که هم اکنون در اختیار تروریست هاست.




بازدید : 153
نویسنده : علی همایون . احمد رضا همایون

حمله داعش با موشک اسکاد به بغداد و هشدار برای ایران!

موشک ایران,جنگنده ایرانی

 

حمله داعش با موشک اسکاد به بغداد و هشدار برای ایران

 

گروه تروریستی داعش بغداد پایتخت عراق را با یک فروند موشک اسکاد هدف قرار داد و  20 زخمی و گشته بر جا گذاشت.

این اولین حمله موشکی از نوع اسکاد بود که توسط داعش شلیک شد.

داعش از غنایمی که از تصرف استان رقه در سوریه و استان نینوا در عراق داشت، توانست موشک‌های کلاس "اسکاد" را بدست آورد.

اما نکته حساس و قابل توجه این موضوع این است که داعش به کدام نوع از موشک اسکاد دست پیدا کرده؟

کلاس "اسکاد" یک موشک زمین به زمین با بردی بین 180 تا قریب 1000 کیلومتر می‌باشد که با وزن 4.5 تا 7 تنی و با طولی بین 11 تا 14 متر دارای قابلیت‌های ویژه‌ای است که بیشتر برای اهداف شهری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

منبع : شبکه خبر  

 




بازدید : 171
نویسنده : علی همایون . احمد رضا همایون

کدام رادار ایران پهپاد آمریکایی RQ-170 را شناسایی کرد!

موشک ایران,جنگنده ایرانی

کدام رادار ایران پهپاد آمریکایی RQ-170 را شناسایی کرد!

 

یکی از جدیدترین رادارهای اضافه شده به سازمان رزمی دفاع هوایی کشور رادار " Vostok " ساخت کشور بلاروس راداری بود که توانست پهپاد آمریکایی RQ-170 را شناسایی کند. این رادار برای اولین بار در سال 2007 میلادی ساخته شده و به نوعی یکی از جدیدترین محصولات در حوزه راداری در جهان به شمار می آید.

این رادار می تواند در شرایط جنگ الکترونیک نیز به فعالیت خود ادامه بده و بر اساس اعلام سازنده خود می تواند هدفی به مانند پرنده پنهانکار اف 117 با سطح مقطع راداری در حدود 0.5 متر مربع را در شرایط بدون امواج جنگ الکترونیک در فاصله 350 کیلومتری و در شرایط وجود امواج جنگ الکترونیک در فاصله 40 کیلومتری را شناسایی کند.




احتمال تحویل سامانه های موشکی S300 و S400 به ایران
نوشته شده در سه شنبه 13 مرداد 1394
بازدید : 419
نویسنده : علی همایون . احمد رضا همایون

احتمال تحویل سامانه های موشکی S300 و S400 به ایران

موشک ایران,جنگنده ایرانی

احتمال تحویل سامانه های دفاعی S300 و S400 به ایران

 

 یک مقام روس خبر داد که روسیه احتمالا سامانه‌های اس-۳۰۰ و اس-۴۰۰ را به ایرانتحویل می‌دهد. 

خبرگزاری رویانووستی روز سه‌شنبه خبر داد که روسیه ممکن است به تعهدات خود مبنی بر تحویل سامانه دفاع موشکی اس-300 که به دلیل فشارهای غرب تحویل آن مدت‌ها با تاخیر مواجه شده، عمل کند.

این موضوع پس از دیدار اخیر میان وزیران دفاع روسیه و ایران در تهران مطرح شده است.

ریانووستی به نقل از "لئونید ایواشوف" از مقامات نظامی روسیه اعلام کرد: این گام در راستای همکاری اقتصادی و فناوری تسلیحاتی اتخاذ شده و دست کم سامانه‌های دفاعی نظیر اس-300 و اس-400 احتمالا به آنها تحویل داده شود.

روسیه پیشتر پیشنهاد کرده بود تا به‌جای تحویل سیستم دفاع موشکی اس-300 سیستم دفاع هوایی موسوم به "تور" را در اختیار ایران قرار دهد اما سیستم دفاع موشکی "تور" یک سیستم دفاعی برای انواع آب و هواها، برد کوتاه، زمین به هوا است و می‌تواند هواپیماها، موشک‌های کروز و موشک‌های بالستیک را هدف قرار دهد.

وزارت دفاع و سازمان صنایع هوافضای ایران در آوریل 2011 میلادی شکایتی را بر ضد شرکت صادرات اسلحه روسیه در دادگاه بین المللی ژنو مطرح کرده‌اند.

بر اساس اعلام مقام‌های رسمی ایران، تهران تنها در صورتی از شکایت خود بر ضد روسیه صرف نظر خواهد کرد که مسکو به کلیه تعهدات اولیه خود عمل کند.

قرارداد 800 میلیون دلاری عرضه سیستم دفاع موشکی اس-300 روسیه به ایران در پایان سال 2007 میلادی بین دو کشور به امضا رسیده است.